Наши фирми ще могат да участват в жп проекти за 4 млрд. eвро в Полша

Кшищов Пшилуцки

Железопътни проекти  за над 4 млрд. евро ще бъдат реализирани в Полша през следващата година, като в тях участие могат да вземат и български компании, съобщи по време на „Железопътен форум -2019“ Кшищов Пшилуцки от Полската агенция за инвестиции. На въпрос на Транспортал относно процедурите при обществените поръчки Пшилуцки обясни, че в Полша законът гарантира, че процедурата за обществената поръчка приключва в предварително заложените срокове, като обжалването й не спира изпълнението на процедурата, а полската комисия за конкуренция има точно определен срок, в който да се произнесе по евентуалните обжалвания.

На Форума, организиран от НТС по транспорт съвместно с Форум за балкански транспорт и инфраструктура бяха представени програмите на НКЖИ за развитие на жп инфраструктурата, както и плановете на БДЖ за подобряване качеството на услугата. „Надявам се до юли-август 2020 г. Да сме компенсирали недостига на локомотиви и да можем да обслужваме адекватно новия график на влаковете“, обясни Иван Лалов, директор на „БДЖ – Пътнически превози“. Според него с новия график БДЖ ще увеличи обслужването с близо 300 хил. влаккилометра.

Автомобилен транспорт

Превозвачи и институции се конфронтираха заради предстоящото въвеждане на тол системата

Националният доставчик носи отговорност за събирането на паричния поток от тол таксите, независимо от използваните начини за таксуване – маршрутна карта, бордово устройство или GPS тракер. Това заяви проф. Олег […]

ЖП транспорт

„Шкода“ спря поръчката на БДЖ за 16 нови мотриси

Жалба, подадена в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) от чешката компания „Шкода транспортейшън“, наложи временна мярка „спиране на процедурата“ за „доставка и гаранционна поддръжка на до 16 броя новопроизведени […]

Избрани

Финансистът Доц. Петър Чобанов пред „Труд“: Има логика в референдум за еврото

Управляващите претърпяха комуникационен крах, убеден съм, че курсът ще се запази на ниво 1,95583 Повече плюсове или повече минуси носи евентуалното влизане на страната ни в чакалнята на еврозоната ERM2? […]