НКЖИ към журналистите: Моля, отразявайте коректно труда ни в лошите метеорологични условия

Във връзка с вчерашното отразяване на тежката зимна обстановка, която причини прекъсване на движението на влаковете, бихме искали да Ви помолим да обръщате внимание от кого сте получили информацията и/или към кого сте се обърнали за нея –БДЖ или НКЖИ, и коректно да го споменавате в материалите си.

Бихме искали да припомним, че:

Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) съществува от 01.01.2002 г.

НКЖИ е най-голямото държавно предприятие, с 10 200 служители, и единствен управител на железопътната инфраструктура в България,

Компанията организира, осъществява и отговаря за изпълнението на задължения по дългосрочен договор, сключен с Държавата, планира цялостната дейност за развитие на железопътната инфраструктура в съответствие с него.

Основният предмет на дейност на Компанията е: осигуряване на равнопоставени условия при използването на инфраструктурата от лицензирани превозвачи (1 пътнически и 14 товарни); извършване на дейности по развитието, ремонта, поддържането и експлоатацията на железопътната инфраструктура; управление на влаковата работа в железопътната инфраструктура при спазване на изискванията за безопасност, надеждност и сигурност; приемане и изпълнение на всички заявки, произтичащи от задълженията за обществени услуги;осъществяване на инвестиционна политика при развитието и модернизацията, поддържането и ремонта на железопътната инфраструктура за реализация на европейските критерии и стандарти и др.

Важен момент, който присъстваше в съобщенията, които получавахте от нас, но отсъстваше в голяма част от публикациите и репортажите, беше фактът, че в по-голямата част липсата на напрежение в контактната мрежа беше причинено от падналите далекопроводи на електроразпределителните дружества върху контактната мрежа на НКЖИ.

Хиляди служители през нощта и през целия ден, при тежки условия, отстраняваха щетите. В най-засегнатите от вятъра райони железният  път се почистваше ръчно от преспите. В Централно управление беше създаден кризисен щаб, от който получавахте своевременна информация. Слагането на общия знаменател „БДЖ“ може да е разбираемо за хората, но не е вярно и не е коректно спрямо хилядите служители в железницата, които остават с впечатлението за некомпетентност на медиите. Повърхностното отношение към задълженията на двете дружества – пътническия превозвач и инфраструктурния оператор, създава проблеми за нас и води до отказ от страна на мениджърския състав на Предприятието да ни предоставя информация, която ние даваме на вас.

Колегиално молим за разбиране!

Желаем ви хубав и спорен ден!

Пресцентър НКЖИ

ЖП транспорт

Кошмар ли е пътуването с влак в Източна Европа?

Пътуването с влак в България съвсем не прилича на разходка в парка, пише Euronews в материал за европейския железопътен транспорт, озаглавен „Къде в Европа пътуването с железниците е кошмар?“ От високоскоростните […]

Автомобилен транспорт

Превозвачи искат отлагане на тол таксуването

Превозвачи поискаха отлагане на старта на тол системата, планиран за 1 март. Позицията си те изразиха на заседание на парламентарната комисия по регионална политика. Според Йордан Арабаджиев от Съюза на […]