НКЖИ прави байпас на товарния трафик през централна гара София

ДП „НК Железопътна инфраструктура“ подготвя байпас на голяма част от товарния трафик, преминаващ през централна гара – София, съобщиха от компанията.

За целта от ДП НКЖИ са възложили изготвяне на проект „Модернизация на железопътна линия София – Перник – Радомир – част от Трансевропейската транспортна мрежа“. За проекта предстои обявяване на обществена поръчка за строителство в жп участъка Перник – Радомир с връзка към гара Батановци.

За да се увеличи капацитетът на товарния трафик по железопътните линии в обхвата на жп възел София, гарите Илиянци и Волуяк ще бъдат обособени като разпределителни за товарен трафик.

Стратегията на компанията е, в участъка от София до Перник, трасето да се използва основно за пътническо движение, а товарният трафик да се пренасочи по алтернативното трасе през Волуяк – Храбърско – Перник, към границата с Гърция по Vта жп линия и след предвидената реализация на връзката с РС Македония –  в посока по коридор VIII.

Железопътен участък София – Волуяк – Храбърско – Батановци, част от железопътната линия с направление Видин – София – Радомир – Кулата е от глобално значение за развитието на Трансевропейската железопътна мрежа, Tоварен железопътен коридор VII „Ориент/Източно Средиземноморие“, коментираха от компанията.

ЖП транспорт

Журналист от „Гардиън“ се качи в нощния влак Истанбул-София и остана без думи

ноември 27, 2022

Нощният влак от Истанбул до София е сред номинираните за „Най-добро пътешествие“ за 2023 г. в класацията на платформата за пътуване Lonely Planet. Нощната линия беше подновена през април тази […]

Автомобилен транспорт

Учени: Проектът за удълбочаване на Варненското езеро застрашава сериозно Аспаруховия мост

ноември 26, 2022

Проектът за удълбочаване на Варненското езеро е изготвен без да се обследва влиянието върху Аспаруховия мост и застрашава сериозно неговата цялост, алармираха учени по време на презентация пред студенти и […]

ЖП транспорт

Проф. Симеон Ананиев: Интегриран билет за БДЖ е като от феодален строй да преминем в капитализъм

ноември 26, 2022

Националната компания „Железопътна инфраструктура“ не успява да усвоява средствата не само от европейски програми, но дори и от капиталовите трансфери от държавата, като причини за това са желанието да се […]