Новите автомобили в ЕС с модерни системи за безопасност от 2022 г., задължи Брюксел

От средата на 2022 г. всички нови автомобили в ЕС трябва да бъдат оборудвани с модерни системи за безопасност, съобщават от Съвета на ЕС.

След постигнатото през март споразумение с Европейския парламент Светът днес прие регламент по отношение на общата безопасност на моторните превозни средства и защитата на пътниците и уязвимите участници в движението по пътищата, чиято цел е значителното намаляване на броя на жертвите по пътищата.

Новите правила имат за цел значително да намалят броя на смъртните случаи и тежките наранявания по пътищата в Общността. Освен това те засилват конкурентоспособността на европейските автомобилостроители на световния пазар.

Съгласно новите правила всички моторни превозни средства (включително камиони, автобуси, микробуси и високопроходими превозни средства) ще трябва да бъдат оборудвани със следните елементи за безопасност:

интелигентно регулиране на скоростта;

улесняване монтирането на блокиращо устройство при употреба на алкохол;

предупредителни системи за сънливостта и вниманието на водача;

усъвършенствани предупредителни системи за отклонението на вниманието на водача;

аварийни стопсигнали;

детектор при заден ход;

записващи устройства за инциденти;

прецизна система за следене на налягането в гумите.

За леките автомобили и микробусите ще се изискват допълнителни усъвършенствани мерки за безопасност:

усъвършенствани системи за аварийно спиране;

аварийни системи за поддържане на лентата;

разширени зони за защита на главата от удар, които могат да смекчат нараняванията при сблъсък с уязвими участници в движението като пешеходци и велосипедисти.

Освен общите изисквания и съществуващите системи (като системата за предупреждение при напускане на лентата за движение и усъвършенстваните системи за аварийно спиране) камионите и автобусите ще трябва да бъдат проектирани и произвеждани така, че значително да намалеят зоните без видимост около превозното средство. Те ще трябва да бъдат оборудвани и с модерни системи за засичане на пешеходци и велосипедисти в непосредствена близост до превозното средство.

Освен това регламентът дава възможност на Комисията да въведе специфични правила за безопасността на превозните средства, задвижвани с водород, и на автоматичните превозни средства. В по-общ план той предвижда възможност за Комисията да актуализира новите спецификации, за да се вземе предвид бъдещото развитие на технологиите.

Регламентът ще започне да се прилага 30 месеца след влизането му в сила. За ограничен брой елементи е предвидена по-късна дата на прилагане, за да могат автомобилостроителите да адаптират производството си към новите изисквания.

Източник: news.bg

Автомобилен транспорт

АПИ обяви обществена поръчка за проект на магистрала “Гюешево – Дупница“

Агенция „Пътна инфраструктура“ днес стартира обществена поръчка за избор на изпълнител за изработването на идеен и технически проект с подробен устройствен план – парцеларен план за изграждането на автомагистрала „Гюешево […]

ЖП транспорт

Христо Алексиев ще бъде за трети път служебен транспортен министър

Христо Алексиев ще бъде служебен транспортен министър за рекорден трети път, стана ясно след като президентът Румен Радев разпусна 47-ото народно Събрание и обяви състава на служебния кабинет Роден е […]

Воден транспорт

Де-мистификация на транспортните разходи за LNG доставки –как да ни излезнат сметките с  корабите с втечнен газ

к.д.п. Христо Папукчиев, експерт в областта на морския транспорт Напоследък темата за газовата независимост и енергийното оцеляване на България, а така също и на партньорите ни от ЕС се трансформира […]