Новото летище в Пекин е истинско архитектурно чудо

Даксин“ е най-големият летищен терминал в света

Заха Хадид Архитекти Zaha Hadid Architects създава най-големия летищен терминал в света в Пекин. Международното летище „Даксин“ в китайската столица е истинско грандиозно бижу на архитектурата.

Снимки: Zaha Hadid Architects

Проектът е създаден, за да облекчи задръстванията в съществуващите летища в Пекин, които работят с пълен капацитет.

Снимки: Zaha Hadid Architects

Пътническият терминал от 700 000 квадратни метра (7,5 милиона квадратни фута) ще започне с обслужване на 45 милиона пътници. До 2025 г. се предвижда да побере 72 милиона пътници, а по-късно да достигне и до 100 милиона.

Снимки: Zaha Hadid Architects

Летището е разположено на 46 км от центъра на Пекин и е достъпно за 20 минути с експресен влак.

Снимки: Zaha Hadid Architects

Архитектурата на летището е наистина уникална: шест радиални форми се движат около централната зона, в стила на традиционната китайска архитектура – с „въртене около двор“. Пътниците могат да се движат безпроблемно от една зона в друга, като могат да стигат до всеки от 79-те „портала“ средно за по 8 минути.

Zaha Hadid Architects е създал един буквално светещ интериор. Шест форми, подобни на венчелистчета, сякаш поддържат структурата, като позволяват на естествената светлина да тече през пространството. Допълнителни светлинни тела филтрират светлината през терминала, като усилват светлината в летището и правят видими и лесно достъпни за пътниците отделните портали.

Снимки: Zaha Hadid Architects

Международното летище „Даксин“ е не само функционално, но и зелено. В цялата сграда е инсталирана фотоволтаична система, както и система за събиране на дъждовна вода и отвеждане на водата. Системата позволява естествено съхранение, естествено проникване и естествено пречистване на до 2,8 милиона кубически метра вода, която се отвежда в езера и потоци.

Снимки: Zaha Hadid Architects

„Това ще предотврати наводнения и ще се бори с ефекта на „топлинния остров“, който може да се натрупа през лятото в рамките на местния микроклимат“, казват авторите на проекта.

Снимки: Zaha Hadid Architects

Снимки: Zaha Hadid Architects

Снимки: Zaha Hadid Architects

Снимки: Zaha Hadid Architects

Снимки: Zaha Hadid Architects

Снимки: Zaha Hadid Architects

Снимки: Zaha Hadid Architects

Снимки: Zaha Hadid Architects

Източник: https://impressio.dir.bg

ЖП транспорт

АКТИВНА ИСТОРИЧЕСКА КАРТА Железопътни линии 1860-1974 г.

Защо направихме карта за ЖП линиите? Защото железопътните линии са първата стратегическа инфраструктура по българските земи. В годините преди и след Освобождението ЖП инфраструктурата има основна роля за усвояване на […]

Автомобилен транспорт

Товарните превози намаляват с 9.3 на сто през първото тримесечие

По предварителни данни на Националния статистически институт (НСИ) през първото тримесечие на 2020 г. в сравнение със съответното тримесечие на 2019 г. превозените товари и извършената работа от товарния сухопътен […]