Нов български локомотив MDD5 с произход град Русе

MDD5 е най-новият , най-голям и най-мощен локомотив. MDD5 е измислен, проектиран и произведен изцяло в локомотивния ни завод в Русе. Това е една от най-големите и високотехнологични машини въобще произведени в България. Локомотивът е гордост за създателя му – Анастас Колев, както и за целия екип инженери и служители в завода ни.

Общи технически данни:✅Мощност – 960kW✅Колоосна формула – BB✅Теглително усилие при старт – 240kN✅Маса – 72t✅Разход дизел празен ход – 2,6l/h✅Екологична норма двигатели – Stage V✅Радио дистанционно управление

Този проект нямаше да бъде възможен без инвеститора в него – Holcim Bulgaria. Това е най-лоялният и коректен партньор на завода ни и е компания, която през годините системно инвестира в модернизация, енергийна ефективност и екология. Именно затова построихме MDD5 – най-екологичният локомотив в Европа! (Еко норма Stage V все още не е задължителна за дизеловите локомотиви).MDD5 е голяма гордост за целия ни екип, а и за българската индустрия, защото съчетава последните достижения на техниката в областите механика, електроника, хидравлика, пневматика, телекомуникации. Всички процеси на борда се следят и записват в реално време на отдалечени сървъри.MDD5 има възможността да замести познатия в региона стар румънски локомотив серия 55 (LDH1250). При проектирането сме имали предвид необходимостта от локомотив с подобни параметри, но екологичен и енергоефективен.

MDD5 ще бъде платформа и за бъдещите ни хибридни и акумулаторни локомотиви.Може да гледате и споделяте видео на MDD5 от канала ни в YouTube:https://youtu.be/FHOOAQk8l6whttps://youtu.be/D4px-weLbtUhttps://youtu.be/cwUNwfOE__ohttps://youtu.be/wsxLu3JjcsI

ЖП транспорт

CER отчита мрачно първо тримесечие на 2021г за железопътния транспорт

През март 2021г пътническите оператори отчетоха намаление на 600 милиона евро на седмичните приходи. Shutterstock.com Приходите от пътниците останаха на половината от първото тримесечие на 2019 г. през първото тримесечие […]

ЖП транспорт

Настояще и бъдеще при модернизирането на железопътната инфраструктура в България

Гост в сутрешния блок по ТВ СКАТ: инж. Илия Илиев – Асоциация по железопътна сигнализация, автоматика, комуникация и индустрия (RASTIA) ЕС е определил 2021 г. за Европейска година на железопътния […]