Няма човешка грешка при катастрофата на жп гара Нова Загора

С определена доза категоричност може да се каже, че няма допусната човешка грешка за тежката авария в района на гара Нова Загора от 15 май, където дерайлираха 10 вагона от 25-вагонна композиция, превозваща над 1 000 т меден концентрат от мина Челопечене за пристанище Бургас. Това съобщи инж. Бойчо Скробански, който е държавен инспектор и по разследване и ръководител на Специализираното звено за разследване на произшествия и инциденти в железопътния транспорта .

В събота са били направени технически проби на фаталната стрелка №20, откъдето започва разкъсването на композицията , изяснени са доста от подробностите, но все още е рано да се каже дали това съоръжение е единствената причина за катастрофата. Не са открити следи от посегателство над стрелката, която по време на движението на влакосъстава се е обърнала и от наредения 4-и коловози е препратила част от вагоните към погрешния 3-и.

Предстои да бъде проверено цялостното техническо състояние на подвижния състав, което ще отнеме доста време. Инж. Скробански уточни, че срокът за цялостното разследване на подобен инцидент е съобразен с европейската директива 2049 и той е в рамките на една календарна година.Част от дерайлиралите вагони са изправени, на място продължава събирането на около 200 т меден концентрат с помощта на два багера, това ще продължи поне още денонощие.

Тепърва ще се изясняват щетите за частния превозвач „Ди Би Карго България“, откъдето напомниха че цената на един такъв специализиран вагон за насипни товари е 100 000 евро, а поне 5 от пострадалите стават само и единствено за скрап.
Железопътната гара в Нова Загора продължава да работи с намалена пропускливост поради необходимостта от ремонт на пострадалите при разкъсването на влаковата композиция коловози и съоръжения.

Автомобилен транспорт

Товарните превози намаляват с 9.3 на сто през първото тримесечие

По предварителни данни на Националния статистически институт (НСИ) през първото тримесечие на 2020 г. в сравнение със съответното тримесечие на 2019 г. превозените товари и извършената работа от товарния сухопътен […]

ЖП транспорт

НКЖИ: Поддържаме ниски такси, договаряме нови влакови трасета

Въпреки че глобалната здравна и икономическа криза доведе до намаление на превозваните товари по въздух и море, железопътният транспорт остава устойчив, като регистрира ръст. Мнозина експерти и мениджъри го посочват […]