Падат цените на влаковите билети в Германия, правителството свали ДДС на 10%

Германската железница (Deutsche Bahn) прехвърля намаляването на ДДС, решено от правителството за железопътния сектор, върху цените на билетите.

Германското правителство намали цената на влаковите билети на публичната железопътна компания Deutsche Bahn с 10% за пътувания над 50 km, но само ако пътникът пътува от един жп регион за друг. С тази мярка се цели противопоставяне на глобалното затопляне, като се направи влакът по-привлекателен от другите видове транспорт. Новите цени се отнасят за Интерсити-Експрес (Intercity-Express) съобщенията и са в сила от 1 януари. Цените на някои други услуги на Deutsche Bahn, в която германската държава е единственият акционер, също се намаляват. Deutsche Bahn обещава да намали цените и за пътувания над 50 km в един и същи жп регион, но това ще стане през следващите шест месеца.

Намаляването на ДДС е първоизточникът

Компанията всъщност променя своите цени въз основа на свалянето на ДДС в сектора на железопътните превози. 19%-ият данък беше намален на 7% от правителството (той е 10% във Франция). Транспортът като цяло в страната не е засегнат. Влаковете, обслужващи региона на Бон, ще получат увеличение на цените с 2.5%, a цените на обществения транспорт в Берлин и Бранденбург ще бъдат повишени с 3.3%.

Компанията намалява цените и на някои специални оферти. Така, добавката за пътуване със собствен велосипед вече струва по-евтино. Железопътната компания се надява с тези мерки да привлече допълнително 5 милиона пътници годишно. За първи път от 17 години цените на Deutsche Bahn се намаляват. Държавната компания възнамерява и да похарчи около €12 милиарда до 2026 г. за закупуване на нови влакове. Левите партии в Германия искат евтинии влакове за всички, а не пари за електромобили. Правителството вярва, че ще реформира намиращия се в затруднено положение превозвач, тъй като страната се стреми да намали въглеродните емисии. Националният железопътен оператор е критикуван за закъснения в разписанията, за високи и недостатъчно гъвкави цени и за липса на инвестиции, а напоследък има проблеми и с намирането на машинисти за своите влакове. Железопътната система в Германия не е перфектна, но определено свързва хората в страната – не само географски, а и социално. Десетгодишният план е най-голямата програма за модернизация на железниците в германската история. Според думите на транспортния министър, той трябва да стане фундаментът за „активна защита на климата“.

По публикации на Deutsche Welle („Дойче веле“) и The Guardian („Гардиан“).

Очаквайте:

Защо и как ВЛАКЪТ безвъглероден за климата и безопасен за пътуване може да решава проблемите на пътната безопасност, екологичните промени и пакета „мобилност“.

Градски транспорт

В Младост 4 си паркират под прозорците, пазят си място със стари гуми

Паркирането в столичния район „Младост“ е толкова проблемно, колокото и в останалите райони на София. Там обаче са си въвели вътрешни правила. Паркомястото се запазва със стара гума. За нередностите […]

Воден транспорт

Оборудваме речните и морски пристанища със съоръжения срещу експлоатационни и аварийни замърсявания

Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“ (ДППИ) е в процес на доставка на съоръжения за приемане на отпадъци – резултат от корабоплавателната дейност, както и на високоспециализирани съоръжения за превенция и реагиране […]

ЖП транспорт

Интермодалната логистика Изток-Запад ще увеличи железопътните превози между Азия и Европа

Интермодалната логистика изток-Запад, разработчикът на Източно-Западната порта (EWG) и казахската EuroTransit Group подписаха споразумение за увеличаване на железопътния товарен трафик между Азия и Европа и за да се направи възможен […]