Падат цените на влаковите билети в Германия, правителството свали ДДС на 10%

Германската железница (Deutsche Bahn) прехвърля намаляването на ДДС, решено от правителството за железопътния сектор, върху цените на билетите.

Германското правителство намали цената на влаковите билети на публичната железопътна компания Deutsche Bahn с 10% за пътувания над 50 km, но само ако пътникът пътува от един жп регион за друг. С тази мярка се цели противопоставяне на глобалното затопляне, като се направи влакът по-привлекателен от другите видове транспорт. Новите цени се отнасят за Интерсити-Експрес (Intercity-Express) съобщенията и са в сила от 1 януари. Цените на някои други услуги на Deutsche Bahn, в която германската държава е единственият акционер, също се намаляват. Deutsche Bahn обещава да намали цените и за пътувания над 50 km в един и същи жп регион, но това ще стане през следващите шест месеца.

Намаляването на ДДС е първоизточникът

Компанията всъщност променя своите цени въз основа на свалянето на ДДС в сектора на железопътните превози. 19%-ият данък беше намален на 7% от правителството (той е 10% във Франция). Транспортът като цяло в страната не е засегнат. Влаковете, обслужващи региона на Бон, ще получат увеличение на цените с 2.5%, a цените на обществения транспорт в Берлин и Бранденбург ще бъдат повишени с 3.3%.

Компанията намалява цените и на някои специални оферти. Така, добавката за пътуване със собствен велосипед вече струва по-евтино. Железопътната компания се надява с тези мерки да привлече допълнително 5 милиона пътници годишно. За първи път от 17 години цените на Deutsche Bahn се намаляват. Държавната компания възнамерява и да похарчи около €12 милиарда до 2026 г. за закупуване на нови влакове. Левите партии в Германия искат евтинии влакове за всички, а не пари за електромобили. Правителството вярва, че ще реформира намиращия се в затруднено положение превозвач, тъй като страната се стреми да намали въглеродните емисии. Националният железопътен оператор е критикуван за закъснения в разписанията, за високи и недостатъчно гъвкави цени и за липса на инвестиции, а напоследък има проблеми и с намирането на машинисти за своите влакове. Железопътната система в Германия не е перфектна, но определено свързва хората в страната – не само географски, а и социално. Десетгодишният план е най-голямата програма за модернизация на железниците в германската история. Според думите на транспортния министър, той трябва да стане фундаментът за „активна защита на климата“.

По публикации на Deutsche Welle („Дойче веле“) и The Guardian („Гардиан“).

Очаквайте:

Защо и как ВЛАКЪТ безвъглероден за климата и безопасен за пътуване може да решава проблемите на пътната безопасност, екологичните промени и пакета „мобилност“.

Автомобилен транспорт

Oтхвърлиха поправките по пакет „Мобилност“, българия завежда дело в Съда на ЕС

С голямо мнозинство на второ четене бяха отхвърлени поправките, внесени от българските евродепутати и техни колеги по пакета за международните превози. Преходният период е година и половина. След това камионите […]

Воден транспорт

Русия настъпва в Арктика, строи най-мощния ледоразбивач в света

Руското правителство има огромни амбиции за Арктика. Въпреки предизвикателната глобална икономическа среда заради кризата с коронавируса, Кремъл планира да построи поне пет нови ледоразбивача, които според премиера Михаил Мишустин ще […]

ЖП транспорт

ПРОМЯНА НА ДАТА НА КОНФЕРЕНЦИЯ IRFC 2020

В светлината на развитието на ситуацията по отношение на разпространението на коронавирусния COVID-19 в Европа, датата на международната конференция IRFC 2020 (Международен железопътен форум и конференция) беше отложена за дата […]