Пак отлагат срока за концесията на летището

След като управляващите направиха промени в Закона за концесиите в полза на бъдещия стопанин на летище София, сега за пореден път ще удължат и срока по процедурата за приемане на документи, за да попадне тя в обхвата на новия закон. Това, което властта се кани да направи, ще бъде петото удължаване на срока, който през февруари беше отложен за 3 април с мотива, че така искали потенциалните кандидати да станат стопани на летището за 35 г. Транспортният министър Росен Желязков беше изслушан вчера в ресорната парламентарна комисия.

„Ако Законът за концесиите бъде обнародван тази или следващата седмица – срокът за подаване на предложения за концесията на летище София трябва да бъде удължен до 11 април“, заяви Желязков в комисията. „Самото изменение на Закона за концесиите предполага допълване в проектната документация. Законът предвижда, когато има такова нещо, това да бъде обявено в официалния вестник на ЕС. Срокът следва да бъде удължен не по-малко от седем дни, каза министърът. „Ако законът бъде обнародван тази или следващата седмица, ще изпратя съответното обявление в официалния вестник на ЕС за удължаване на срока до 11 април“, заяви Желязков и уточни, че това ще е датата за подаване на оферти.

 По неговите думи има съществен интерес към процедурата за концесия на летището. „Ние може да предполагаме за потенциалните кандидати само и единствено по въпросите и отговорите, които постъпват на страницата на концесиите“, посочи той. Там, разбира се, постъпват въпроси и отговори не само от икономически оператори и от консултанти, от банки и финансиращи институции, коментира Росен Желязков. Кои ще бъдат кандидатите ще се разбере в деня на подаване на офертите, заяви той.

Георги Свиленски:
Това е абдикация на властта от обществения интерес

Законът за концесиите беше променян няколко пъти, само за да може да се случи тази концесия, заяви пред ДУМА депутатът от „БСП за България“ и зам.-председател на парламентарната комисия по транспорт Георги Свиленски. По неговите думи притесненията на кой концесионер ще бъде дадено летището продължават да стоят. Както и въпросът кой бъдещ концесионер поръча тези поправки в закона, заяви той. „Ние продължаваме да стоим на позицията, че когато спечелим изборите, ще прекратим тази концесия. С последните промени в закона обаче всеки бъдещ управляващ няма да може да прекрати концесията без неустойки или да подобрява условията в интерес на държавата. Законът бе написан в полза на бъдещия концесионер и в ущърб на българското общество. Това е абдикация на властта от обществения интерес“, заяви Свиленски.

вестник Дума

Автомобилен транспорт

Развитие на инфраструктурните проекти в Турция

Министерството на транспорта и инфраструктурата в Турция, завърши много мега проекти, през последните години и продължава да работи усилено за текущите такива. Между тях са моста Османгази, моста Явуз Султан […]

Въздушен транспорт

Национален борд ще разследва катастрофи с влакове и самолети

Национален борд ще разследва катастрофите със самолети, влакове и кораби. Мярката идва, след като през последните месеци се случиха няколко инцидента с летателни апарати, при които имаше и жертви. Бордът […]

ЖП транспорт

Хаoс във влака на премиера

По правилата установени от редица европейски директиви транспонирани в българското законодателство ясно личи какво може и какво не може да се случва при движението на влаковите композиции. От видеото публикувано […]