Пак отлагат срока за концесията на летището

След като управляващите направиха промени в Закона за концесиите в полза на бъдещия стопанин на летище София, сега за пореден път ще удължат и срока по процедурата за приемане на документи, за да попадне тя в обхвата на новия закон. Това, което властта се кани да направи, ще бъде петото удължаване на срока, който през февруари беше отложен за 3 април с мотива, че така искали потенциалните кандидати да станат стопани на летището за 35 г. Транспортният министър Росен Желязков беше изслушан вчера в ресорната парламентарна комисия.

„Ако Законът за концесиите бъде обнародван тази или следващата седмица – срокът за подаване на предложения за концесията на летище София трябва да бъде удължен до 11 април“, заяви Желязков в комисията. „Самото изменение на Закона за концесиите предполага допълване в проектната документация. Законът предвижда, когато има такова нещо, това да бъде обявено в официалния вестник на ЕС. Срокът следва да бъде удължен не по-малко от седем дни, каза министърът. „Ако законът бъде обнародван тази или следващата седмица, ще изпратя съответното обявление в официалния вестник на ЕС за удължаване на срока до 11 април“, заяви Желязков и уточни, че това ще е датата за подаване на оферти.

 По неговите думи има съществен интерес към процедурата за концесия на летището. „Ние може да предполагаме за потенциалните кандидати само и единствено по въпросите и отговорите, които постъпват на страницата на концесиите“, посочи той. Там, разбира се, постъпват въпроси и отговори не само от икономически оператори и от консултанти, от банки и финансиращи институции, коментира Росен Желязков. Кои ще бъдат кандидатите ще се разбере в деня на подаване на офертите, заяви той.

Георги Свиленски:
Това е абдикация на властта от обществения интерес

Законът за концесиите беше променян няколко пъти, само за да може да се случи тази концесия, заяви пред ДУМА депутатът от „БСП за България“ и зам.-председател на парламентарната комисия по транспорт Георги Свиленски. По неговите думи притесненията на кой концесионер ще бъде дадено летището продължават да стоят. Както и въпросът кой бъдещ концесионер поръча тези поправки в закона, заяви той. „Ние продължаваме да стоим на позицията, че когато спечелим изборите, ще прекратим тази концесия. С последните промени в закона обаче всеки бъдещ управляващ няма да може да прекрати концесията без неустойки или да подобрява условията в интерес на държавата. Законът бе написан в полза на бъдещия концесионер и в ущърб на българското общество. Това е абдикация на властта от обществения интерес“, заяви Свиленски.

вестник Дума

Автомобилен транспорт

Виа Карпатия или как се защитава национален интерес

Пред няколко дни публикувахме информация за официалната подкрепа, която коридорът „Виа Карпатия“ получи от всички страни, през които той преминава, включително и България. Особеното при него е, че той свързва […]

Автомобилен транспорт

Бизнесът със стари коли рухна

Много от търговците на употребявани автомобили са пред фалит, след като от началото на годината бизнесът с вноса на стари коли още повече зацикли. С 9,2 процента са намалели регистрациите в […]