Паргов: Задължително е контрольорите да продължат да продават билети в столичния транспорт

Абсолютно задължително е контрольорите в столичния градски транспорт да продължат да продават билети от 1,60 лв.

Това каза в ефира на БНР председателят на групата на „БСП за България“ в СОС Калоян Паргов, който е и заместник-председател на Комисията по транспорт и пътна безопасност.

„Общественият транспорт има социални функции. На първо място за нас, социалистите, е пътникът, а не разходната част“, изтъкна той и обясни, че Столична община е длъжна да осигури равен достъп до обществен транспорт и най-вече правото на всеки да има възможност да закупи необходимия превозен документ, който той желае. По думите на Паргов така ще се избегнат неприятни ситуации като тази, в който бяха поставени софиянци в началото на годината. 

По отношение на тикет системата, която трябваше да заработи в края на 2020 г., той припомни, че тя струва 73 млн. лв., а до момента са платени 14 млн. лв. за нейното изработване.

Калоян Паргов постави въпрос към бившия директор, а сега общински съветник от ГЕРБ Христиан Петров и към сегашния директор на Центъра за градска мобилност г-н Дилчев защо когато е сключван договорът, е пропуснато да се включи третия метродиаметър, след като беше ясно, че ще бъде изграден в следващите години, а строителството му беше в ход. „Надявам се, на следващото заседание на Комисията по транспорт, че и бившият, и настоящият директор на ЦГМ ще дадат адекватен отговор кое наложи третият метродиаметър да е изключен от заданието“, каза Паргов. 

Той посочи, че това е причината за забавянето на тикет системата, която ще започне да функционира най-вероятно през месец май.

„Много важен елемент е да се вземе решение дали таксуването ще бъде на километър или за време и кое е по-изгодно. Отговорността е на ЦГМ“, посочи лидерът на БСП – София.

Автомобилен транспорт

Впечатляващите параметри на първата S-класа на батерии

Най-после Mercedes-Benz представи дългоочаквания си електрически флагман EQS, който стана „първият луксозен модел на подбранда Mercedes-EQ”. Той е първият модел, качен на платформата MEA за електрически модели, като представлява своеобразна […]

Автомобилен транспорт

Европейците подкрепят идеята за забрана на двигателите с вътрешно горене от 2030 г.

По-голямата част от анкетираните жители на европейските градове подкрепят общоевропейската инициатива за прекратяване на продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2030 г., за да се намалят емисиите […]

ЖП транспорт

Сименс мобилити: Не сме съгласни с начина на провеждане на поръчката на БДЖ за нови мотриси

Във връзка с решението на „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД от 05.04.2021 г. за прекратяване на процедура по ЗОП с предмет: „Доставка и гаранционна поддръжка на до 16 броя новопроизведени […]