Петър Курумбашев: „Днес ще направим опит пакета „Мобилност“ да бъде изваден от дневния ред на пленарното заседание в Страсбург.“

„Ще оставя на мои колеги да работят като раздавачи на надежди. Действителната ситуация е, че за съжаление Председателският съвет в четвъртък потвърди дневния ред на пленарното заседание за обсъждане и гласуване на пакета „Мобилност“, това каза евродепутатът Петър Курумбашев в сутрешния блок на БТВ в отговор на въпроса дали все още има надежда транспортният пакет да не бъде гласуван до края на мандата на Европейския парламент. „Днес ще бъде направен опит да се промени дневният ред на заседанието и да се предложи тази точка да бъде извадена. Въпросът днес е дали ще има повече евродепутати от тези, които искат тази точка да отпадне или от тези, които да я има“, обясни Курумбашев.  

„Това гласуване е много важно, защото ще даде тон за песен как ще протече евентуалното гласуване в сряда. Всеки, който дава прогнози в момента, ще бъде в повече“, допълни още българският евродепутат.

На въпрос има ли яснота какво ще се гласува, Курумбашев отговори, че две от трите предложения в пакета не са приети в комисията по транспорт и туризъм в ЕП и няма как да бъдат гласувани в пленарна зала. „В момента е предвиден дебат за един час и може да си представите как за този един час могат да се изкажат 750 евродепутата от 9 политически групи. Следващото нещо е, че ни трябва време да подготвим поправките по текста –  ние сме подготвили 1000 изменения и имаме нужда от технологично време, тъй като трябва да се съберат 38 подписа за всяка една поправка. Беше ни отказано дори да се измести гласуването от сряда за четвъртък. „ каза още Курумбашев.

Българският евродепутат обясни, че тези правила важат за транспортните фирми от Европейския съюз, но има и много случаи на граждани от трети държави, които нарочно регистрират фирми в България, защото по този начин те вече могат да се възползват от правилата на ЕС. „Нашият транспортен сектор нарасна и благодарение на това, че станахме член на ЕС, но и работим по – евтино от останалите. Българските транспортни превозвачи предоставят една по-качествена услуга на по-ниска цена. Има една тиха отрова, която върви към нашите превозвачите и тя е – защо не си пререгистрирате фирмите при нас? Тогава те ще спрат да си плащат данъците, здравноосигурителните и пенсионните си вноски в България и ще започнат да ги плащат в Западна Европа. В този смисъл можем да кажем, че благодарим за европейската солидарност“, допълни Курумбашев.

Петър Курумбашев коментира и темата с евтините апартаменти. „Действително има апартаменти по 600 евро, но те не се намират в квартал „Изток“. Някои от тях може би се намират в кв. Обеля, а някои в провинцията. Когато чух за този скандал, осъзнах смисъла на слогана на ГЕРБ за видими резултати. Да имаш частен асансьор до личния си апартамент е наистина видим резултат от работата на ГЕРБ. Мен ме учудват нашите прозападни демократи, които се кълнат в западните и евроатлантически ценности, пък техния поглед стигна максимално до кв. Изток. Много се впечатлих и от репликата на премиера, че едно време комунистите живеели там. Едно време Андрей Луканов живееше на ул. Латинка, а сега живее там Цветан Цветанов – може би това е краят на прехода? В тази история има двама мъже и две жени и до този момент жените се държат като мъже и си подадоха оставките, а за мъжете няма да давам дефиниция, защото ще бъде некоректна по Истанбулската конвенция“, каза Курумбашев.

Според него пред Цветан Цветанов стои въпросът „Дали човек като него, който твърди, че осъществява реда и законността в нашата държава има място в българската политика след като помним, че имаше медузи, октоподи, имаше „Ти си престъпник и на колене“; арести на хора пред децата им рано сутрин в техните къщи?“. Относно публикациите за евтин апартамент, купен от лидера на БСП Корнелия Нинова и лидера на листата за еврозиборите на БСП Елена Йончева, Курумбашев коментира, че апартаментът, купен от Нинова е по времето, когато тя изобщо не е била в политиката. „Не могат да се сравняват апартамент 90 квадрата в Овча Купел и апартамент 300 квадрата в Изток. Нинова не е имала възможност тогава, бидейки на някаква държавна позиция да извърши някаква услуга и след това да получи някаква по-добра пазарна цена. Не и по това време, по което тя си е купила апартамента. Ако говорим за 2012 година за Елена Йончева – била ли е тогава в българската политика? Именно това е въпросът, който се задава от хората – ти като си в политиката защо си получил тези цени, и защо, когато не си, не ги получаваш?“, коментира още той.  

Автомобилен транспорт

Виа Карпатия или как се защитава национален интерес

Пред няколко дни публикувахме информация за официалната подкрепа, която коридорът „Виа Карпатия“ получи от всички страни, през които той преминава, включително и България. Особеното при него е, че той свързва […]

Автомобилен транспорт

Бизнесът със стари коли рухна

Много от търговците на употребявани автомобили са пред фалит, след като от началото на годината бизнесът с вноса на стари коли още повече зацикли. С 9,2 процента са намалели регистрациите в […]