Петър Мутафчиев: Възнагражденията на мениджмънта в железниците трябва да са свързани с резултатите

Важно е инвестициите в БДЖ да бъдат част от програма за развитие, която да следва определени цели за подобряване на ефективността на работата в железопътния транспорт. Трябва да се инвестира и в локомотиви, да се ускорят ремонтите и модернизацията на железопътната инфраструктура, за да може да жп транспортът да бъде конкурентоспособен. Това каза Петър Мутафчиев, бивш транспортен министър, в предаването „В развитие“ с водещ Делян Петришки

„Сред 6-те условия , които бяха поставени на България за влизане в еврозоната, е, че страната трябва да приеме изискванията на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) за управление на фирмите с държавна собственост“.

Според него е много важно този, който притежава капитала, да знае какво иска при управлението на неговото предприятие. „Няма значение дали това е държавата или частна компания.При спазването на тези условия може да се постигнат добри резултати“, допълни Мутафчиев.

„Възнагражденията на мениджмънта са свързани с резултатите, които те ще изпълнят“.

Той коментира, че обновяването предвижда изграждането на влакови композиции, които ще бъдат на по-високо ниво. „Но това няма да реши проблемите с подвижния състав“, обясни Мутафчиев.

„Важно е да се поддържат добре сегашните мотрисни влакове. Има 50 електрически и дизелови влака. Това са влакове, които се използват за крайградските зони. Те са много икономични, а услугата е комфортна“.

По думите му БДЖ трябва да възстанови своя кредитен рейтинг.

„До 2009 г. БДЖ получаваше финансиране от институции извън България без държавна гаранция. Това означаваше добър кредитен рейтинг“.

Вижте целия разговор във видеото.

ЖП транспорт

Най-добрите гари в Европа

Железопътният транспорт остава един от най-евтините. А в контекста на пандемията и пътуването на по-къси разстояния е предпочитан пред авиационния, най-малкото поради наличието на повече площ. Consumer Choice Center публикува […]