Петър Мутафчиев и Владимир Каролев: Концесията на летище София се наложи, понеже държавата не прави конкурси за мениджъри на предприятията си

„Таксите, както и инвестициите, са много по-големи от очакваните. Ако сравним нашия процес за концесия с този за летището в Белград, бихме могли да видим, че концесионните такси тук са по-високи от тези, които ще се предложат за аеропорта там. Най-голямата печалба в историята на Летище София за 2018 г. е 12.6 млн. лв., а само първата такса, която трябва да плати концесионерът, е 550 млн. лв. За мен това е много позитивна новина.“ Така финансистът Владимир Каролев коментира пред NOVA телевизия темата за концесията на летище София. Министерството на транспорта обяви, че конкурсът за концесия на Летище София е спечелен от консорциума „Софт Кънект“.

Каролев заяви, че познава изключително добре процеса за концесия. Той обясни, че всичко е било изключително прозрачно. „Трябва държавата да подпише така договора, че да няма възможност концесионерът да се измъкне от ангажиментите си“, посочи финансистът и обяви, че новината за концесията е доста положителна и напомни, че сега остава държавата да си свърши работата.
„Нищо не им даваме, същите активи си остават в държавата“, каза още Каролев.

„Не трябва вече да се коментира темата за концесията на Летище София. От тук нататък трябва да се помисли сделката и договорът, който ще се сключи, да бъдат в интерес на българските граждани и на авиацията. На държавата трябва да й е ясно какво иска“, коментира бившият министър на транспорта Петър Мутафчиев. Той обясни, че няма да говори от името на БСП по въпроса. По думите на Мутафчиев сега трябва да се мисли за бъдещето и как всичко да бъде в полза на обществото.

На въпрос нямаше ли възможност държавата да управлява сама летището, така че да печели, двамата експерти отговориха: „Никъде в големите държавни предприятия не се налага системата на избор на мениджмънт за управление на предприятията. Така, както едно частно предприятие може да намери своите мениджъри, така и държавата може да направи същото. БСП възрази на концесията, защото не беше ясно какво цели държавата с нея. Ако е само добро управление, то тогава защо трябва да сключваме концесия?“, коментира Петър Мутафчиев.

„На теория е възможно държавата да управлява добре едно дружество, на практика в България това почти не се е случвало досега. Летището е било под различно политическо управление, но резултатите са едни и същи – абсолютно незадоволителни“, допълни Каролев.

Автомобилен транспорт

Превозвачи и институции се конфронтираха заради предстоящото въвеждане на тол системата

Националният доставчик носи отговорност за събирането на паричния поток от тол таксите, независимо от използваните начини за таксуване – маршрутна карта, бордово устройство или GPS тракер. Това заяви проф. Олег […]

ЖП транспорт

„Шкода“ спря поръчката на БДЖ за 16 нови мотриси

Жалба, подадена в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) от чешката компания „Шкода транспортейшън“, наложи временна мярка „спиране на процедурата“ за „доставка и гаранционна поддръжка на до 16 броя новопроизведени […]

Избрани

Финансистът Доц. Петър Чобанов пред „Труд“: Има логика в референдум за еврото

Управляващите претърпяха комуникационен крах, убеден съм, че курсът ще се запази на ниво 1,95583 Повече плюсове или повече минуси носи евентуалното влизане на страната ни в чакалнята на еврозоната ERM2? […]