Петър Мутафчиев: Фалстартът на тол системата трябва да се провери и от прокуратурата

„Управляващите се намират в пълен хаос по отношение на това кога да влезе в действие тол системата, до каква степен тя е готова на този етап и какви ползи ще има от нея, колко ще струва на транзитните и на българските превозвачи. Фалстартът с винетната система се повтаря сега с тол системата“. Това каза в предаването „Нещо повече“ Петър Мутафчиев, председател на Форум за балкански транспорт и инфраструктура, ден преди темата да влезе за обсъждане в Народното събрание.

„Няколко пъти се опитахме да предложим за внедряване най-обикновената тол система, която няма да иска много разходи. Това е система, която я има в Турция, с чипове… Как може да даваш задание на някой, да казваш, че това ще бъде печатница за пари, а същевременно да не знаеш какво точно искаш от тази система“.

Тази система ще ни доведе до доста главоболия, прогнозира още Мутафчиев.

„Трима министри на регионалното развитие носят отговорност за тол системата – Лиляна Павлова, Николай Нанков и Петя Аврамова. Нека да не се крият зад гърба на АПИ, защото агенцията е просто изпълнител на политиката на министерството. В случая с тол системата имаме крещящо нарушение на закона за обществените поръчки. Тя е обявена за 16 хил. км, след това изведнъж се променя за 10 хил. км., сега последно става дума за 6 хил. Км. Това е промяна в условията на поръчката, ако тя беше с тези условия можеше да се явят и други кандидати, които да предложат по-добра технология, цени и условия.“, коментира бившият транспортен министър. Тук е мястото на прокуратурата, която трябва да се сезира и да разследва нарушенията в поръчката, обясни той.

„Кой ще носи отговорност за назначените близо 600 човека, при положение, че експлоатацията на тол системата се отлага най-рано за след година. Откъде агенцията ще им плаща заплатите?“. Това са въпроси, отговорът на които е задължение на министъра, а не на ръководството на агенцията.

ЖП транспорт

Бъдещето на товарния транспорт: от интермодалност към синхромодалност

Tочно като пътнически транспорт, секторът на товарния транспорт е по средата на пълна промяна. Предизвикателствата и желанията за промяна са големи, тъй като опасенията относно изменението на климата, качеството на […]

Автомобилен транспорт

Иван Петков, общински съветник от БСП – гр. Пловдив: Бъдещето на пловдивския градски транспорт е в електрическите автобуси

Господин Петков, накъде трябва да се развива транспортът в Пловдив след местните избори? Най-важната задача пред новия кмет ще бъде изградената транспортна система да заработи. Трябва да могат да се […]