Подводният железопътен тунел има за цел да превърне Хелзинки и Талин в един район

Подводен влаков тунел между Финландия и Естония е стъпка по-близо до реалността, като протоколът за намерение за изграждане ще бъде подписан от двете страни на 26 април. С дължина 103 километра – двойно по-голяма от дължината на тунела под Ламанша – той ще се простира под Финландския залив, за да свърже летищата в двете столици, Хелзинки и Талин, с две железопътни гари между тях. Понастоящем свързан само с ферибот, проектът има за цел да обедини двата града в един столичен район. Надяваме се тунелът, който може да бъде готов до декември 2024 г., да осигури икономически растеж на страните. Питър Вестербака, основател и изпълнителен председател на FinEst Bay Area Development, който ръководи проекта, каза пред Euronews, че идеята ще донесе растеж в района. „Изграждаме четири зони на гари и в тях ще се настанят 50 000 души, които живеят, работят и учат във всяка“, каза той „Всичко това е част от развитието на района на залива FinEst, привличайки повече стартиращи предприемачи от цялата планета, които да дойдат тук в Хелзинки и Талин. Те ще бъдат следващото голямо нещо.“

Проектът е частно финансиран и Вестербачка каза, че изграждането на физическия тунел ще отнеме около две години. „Ще използваме 60 машини за пробиване на тунели“, добави той. „Тази технология за плазмено пробиване ни позволява да вървим още по-бързо. „Разбира се, тогава това като частен проект ни позволява да се движим много по-бързо … не е нужно да правим всички процеси на обществени поръчки и всичко това. Така че това всъщност намалява значително времето за строителство.“ За да научите повече за тази история, кликнете върху видеоплейъра в горната част на тази статия.

Източник: https://www.euronews.com/2021/04/26/undersea-rail-tunnel-aims-to-transform-helsinki-and-tallinn-into-one-metropolitan-area?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwAR2Q2sXM2rAIj7vSNBxleNT1FiTiiibYSPkrQJx3Ry1ceiQc4VmNa61nd2c#Echobox=1619435933

ЖП транспорт

CER отчита мрачно първо тримесечие на 2021г за железопътния транспорт

През март 2021г пътническите оператори отчетоха намаление на 600 милиона евро на седмичните приходи. Shutterstock.com Приходите от пътниците останаха на половината от първото тримесечие на 2019 г. през първото тримесечие […]

ЖП транспорт

Настояще и бъдеще при модернизирането на железопътната инфраструктура в България

Гост в сутрешния блок по ТВ СКАТ: инж. Илия Илиев – Асоциация по железопътна сигнализация, автоматика, комуникация и индустрия (RASTIA) ЕС е определил 2021 г. за Европейска година на железопътния […]