Подписан е договорът за финансиране на проекта за модернизация на жп линията от Волуяк до Драгоман

Министерство на транспорта и съобщенията и Национална компания „Железопътна инфраструктура“ подписаха договор за финансиране на проект „Модернизация на жп линия София – Драгоман – сръбска граница, жп участък Волуяк – Драгоман – фаза 1“. Отпуснатата финансова помощ е в размер на 166,2 млн. лева, които ще бъдат осигурени от ОПТТИ 2014-2020.

Решение на Министерски съвет от началото на тази седмица дава зелена светлина на Управляващия орган на оперативната програма да сключи договора преди одобрението на проекта от Европейската комисия, което се очаква до средата на годината. Целта е избраните изпълнители на двата лота –  Волуяк-Петърч и Петърч-Драгоман, да стартират своевременно строителството, което трябва да приключи до края на 2023 г. Планираните дейности включват модернизация и частично удвояване на железопътната линия в 34-километровия участък от Волуяк до Драгоман.

Втората фаза на проекта, която предвижда изграждане на системи за сигнализация и телекомуникации и ERTMS, е включена в Програма „Транспортна свързаност“ 2021 – 2027. След края на двете фази, трасето ще позволява скорост от 160 км/ч за пътнически влакове и 120 км/ч за товарните.

ЖП транспорт

Журналист от „Гардиън“ се качи в нощния влак Истанбул-София и остана без думи

ноември 27, 2022

Нощният влак от Истанбул до София е сред номинираните за „Най-добро пътешествие“ за 2023 г. в класацията на платформата за пътуване Lonely Planet. Нощната линия беше подновена през април тази […]

Автомобилен транспорт

Учени: Проектът за удълбочаване на Варненското езеро застрашава сериозно Аспаруховия мост

ноември 26, 2022

Проектът за удълбочаване на Варненското езеро е изготвен без да се обследва влиянието върху Аспаруховия мост и застрашава сериозно неговата цялост, алармираха учени по време на презентация пред студенти и […]

ЖП транспорт

Проф. Симеон Ананиев: Интегриран билет за БДЖ е като от феодален строй да преминем в капитализъм

ноември 26, 2022

Националната компания „Железопътна инфраструктура“ не успява да усвоява средствата не само от европейски програми, но дори и от капиталовите трансфери от държавата, като причини за това са желанието да се […]