Правителството поискало от София реформа в градския транспорт преди да покрие загубите му

Кабинетът “Петков” е поискал реформи и оптимизация в столичния градски транспорт, преди да отпусне помощ от над 140 млн. лв., на колкото възлига недостига на средства. Това стана ясно от писмо на началника на кабинета на министър-председателя Лена Бориславова, показано от председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев от квотата на ГЕРБ в неделя.

Самият Георгиев уточни, че е “изключително разочарован, че явно това ще е краят на диалога между Столичната община и правителството. Общинският съветник от ГЕРБ разказа, че на форум на Сдружението на общините той поставил въпроса и пред премиера Кирил Петков. Министър – председателят също му казал, че първо трябва да се направят реформи и да се закрият линиите, които дублират метрото. 

Георги Георгиев твърди, че нямало автобусни линии, дублиращи метрото. Той дори твърди, че оптимизации вече са направени. Георгиев обясни, че 70% от автобусите водят до спирка на метрото, 100% от трамваите прави връзка със спирка на метрото.

“Направена е и оптимизация – над 5% от маршрутното разписание бе намалено миналата есен, над 5% от административния персонал е съкратен”, каза още Георгиев.

Периодично обаче гражданската инициатива “Спаси София” припомня как София поддържа раздута администрация на четири общински транспортни дружества. Борис Бонев припомня как дори и по време на пандемията София не въведе билети за по-кратки разстояния с възможност за прекачвания на пътници, независимо че разполага с тикетс система за 80 млн. лв. без ДДС.

Георгиев призова при актуализацията на бюджета да се предвидят допълнителни пари за София, защото градският транспорт има загуби от 143 млн. лв., които няма как да покрие.

“Оптимизация на разходите означава тяхното намаляване. Ние конкретните оптимизации ги правим всеки месец. Над 70% са разписанията, които са променени в София на база на новата интелигентна система, която имаме и GPS устройствата в автобусите“, каза още Георгиев.

От думите на Георгиев стана още ясно, че е получил писмо от началника на кабинета на министъра на финансите, в което се казва, че е време да бъде увеличена цената на билетите и картите в София. „Това, честно казано, не очаквахме дотам да се стигне и няма как да приемем, и те го знаят много добре. При тази инфлация, увеличени разходи за семействата за ел. енергия и горива няма как да им прехвърлим с увеличението на транспортните билети и карти щетата за София от 143 млн. лв., които не достигат – това е несправедливо.“, заяви Георгиев.    По-късно от Столична община посочиха, че ще продължат да търсят диалог с правителството.

Автомобилен транспорт

Полски електроавтобус мина по линията Пловдив – Асеновград

Демонстрация по извънградската линия Пловдив – Асеновград и обратно направи полски електробус, отличен със специален плакет за изключителен иновативен продукт от Международния технически панаир. Без да зарежда допълнително батериите си, […]

Автомобилен транспорт

Петър Мутафчиев: С публично-частно партньорство можем да довършим магистралите за 7 години

Всички такси за пътищата трябва пропорционално да бъдат съпоставени с таксите за ЖП, интермодален и друг транспорт, за да има единна тарифна политика, и трябва да се провери дали винетната […]

ЖП транспорт

Асен Василев: Ник Събев няма да е предложение за транспортен министър, ако ние сме в управлението

Ник Събев няма да е предложение за транспортен министър, ако ние сме в управлението, обяви Асен Василев по време на среща на „Продължаваме промяната“ с представители на транспортния бизнес. „При […]