Правителството поискало от София реформа в градския транспорт преди да покрие загубите му

Кабинетът “Петков” е поискал реформи и оптимизация в столичния градски транспорт, преди да отпусне помощ от над 140 млн. лв., на колкото възлига недостига на средства. Това стана ясно от писмо на началника на кабинета на министър-председателя Лена Бориславова, показано от председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев от квотата на ГЕРБ в неделя.

Самият Георгиев уточни, че е “изключително разочарован, че явно това ще е краят на диалога между Столичната община и правителството. Общинският съветник от ГЕРБ разказа, че на форум на Сдружението на общините той поставил въпроса и пред премиера Кирил Петков. Министър – председателят също му казал, че първо трябва да се направят реформи и да се закрият линиите, които дублират метрото. 

Георги Георгиев твърди, че нямало автобусни линии, дублиращи метрото. Той дори твърди, че оптимизации вече са направени. Георгиев обясни, че 70% от автобусите водят до спирка на метрото, 100% от трамваите прави връзка със спирка на метрото.

“Направена е и оптимизация – над 5% от маршрутното разписание бе намалено миналата есен, над 5% от административния персонал е съкратен”, каза още Георгиев.

Периодично обаче гражданската инициатива “Спаси София” припомня как София поддържа раздута администрация на четири общински транспортни дружества. Борис Бонев припомня как дори и по време на пандемията София не въведе билети за по-кратки разстояния с възможност за прекачвания на пътници, независимо че разполага с тикетс система за 80 млн. лв. без ДДС.

Георгиев призова при актуализацията на бюджета да се предвидят допълнителни пари за София, защото градският транспорт има загуби от 143 млн. лв., които няма как да покрие.

“Оптимизация на разходите означава тяхното намаляване. Ние конкретните оптимизации ги правим всеки месец. Над 70% са разписанията, които са променени в София на база на новата интелигентна система, която имаме и GPS устройствата в автобусите“, каза още Георгиев.

От думите на Георгиев стана още ясно, че е получил писмо от началника на кабинета на министъра на финансите, в което се казва, че е време да бъде увеличена цената на билетите и картите в София. „Това, честно казано, не очаквахме дотам да се стигне и няма как да приемем, и те го знаят много добре. При тази инфлация, увеличени разходи за семействата за ел. енергия и горива няма как да им прехвърлим с увеличението на транспортните билети и карти щетата за София от 143 млн. лв., които не достигат – това е несправедливо.“, заяви Георгиев.    По-късно от Столична община посочиха, че ще продължат да търсят диалог с правителството.

Воден транспорт

Ивайло Гавраилов е новият изпълнителен директор на „Пристанище Варна“ ЕАД

Ивайло Гавраилов, досегашен изпълнителен директор на държавния „Български морски квалификационен център“ ЕАД, поема управлението като изпълнителен директор на „Пристанище Варна“ ЕАД, установи справка на Maritime.bg в подадените за вписване в […]

Автомобилен транспорт

DNV прогнозира 70% зелен водород през 2050 г.

85 % от световните предложения на водород през 2050 г. ще е са с произход от нисковъглеродни източници, в това число 25,5 % от електролиза на база на мрежова електроенергия, […]

Воден транспорт

Фонд „Три морета“ купи дял от Пристанище „Бургас“ на Домусчиеви

Инвестиционният фонд на инициативата „Три морета“ е купил значителен дял в „БМФ Порт Бургас“ от фирмата на братя Домусчиеви „Адванс Пропъртис“, съобщиха и от фонда, и от продавача в понеделник. […]