Приключи драгирането на плавателния път на Дунав

Приключиха дейностите по удълбочаването на плавателния път в българския участък на Дунав за тази година, съобщиха от Агенцията за проучване и поддържане на река Дунав. За трите месеца – юли, август и септември, са изгребани почти 300 000 куб. метра пясък от най-критичните участъци край островите Батин, Вардим и Белене.

В резултат на извършените драгажни дейности дълбочината на фарватера /плавателния път/ е достигнала 300 см, а ширината – 150 м, при ниски водни нива, които са характерни за тези три месеца.

Драгажните дейности с цел удълбочаване на плавателния път се извършват съгласно договор между транспортното министерство, Агенцията за Дунав и дружеството „Космос Шипинг“ на стойност 6,7 млн. лева и продължителност 3 години – до 2020 г. включително. Предстои да бъде изготвено допълнително споразумение за удължаване на срока с още 3 години, за да се гарантира нормалното поддържане на фарватера в българския участък.

Агенцията за Дунав планира да закупи собствена драгажна техника по европроект на стойност 20 млн. лева. Обявени са две обществени поръчки и се очаква скоро да бъдат избрани фирмите, които ще доставят специализираната техника.

Съгласно договореност между България и Румъния от 1955 г. нашата страна поддържа корабоплавателния път в общия участък на Дунав от Сомовит до Силистра, а за останалата част се грижи Румъния.

ЖП транспорт

Кошмар ли е пътуването с влак в Източна Европа?

Пътуването с влак в България съвсем не прилича на разходка в парка, пише Euronews в материал за европейския железопътен транспорт, озаглавен „Къде в Европа пътуването с железниците е кошмар?“ От високоскоростните […]

Автомобилен транспорт

Превозвачи искат отлагане на тол таксуването

Превозвачи поискаха отлагане на старта на тол системата, планиран за 1 март. Позицията си те изразиха на заседание на парламентарната комисия по регионална политика. Според Йордан Арабаджиев от Съюза на […]