Пристанище Русе засега устоява на кризата с COVID-19

В нашата работа има една инерция и затова стоките вървят в момента.

Но ние сме много зависими от западните икономики и ако те започнат да отказват поръчки, несъмнено това ще се отрази на българските фирми, а оттам и на нашите товарообороти. Зависи колко време ще продължи тази криза, но ако отбележим спад, аз съм оптимист, че ще успеем да наваксаме през втората половина на годината.

Това казва изпълнителният директор на „Пристанищен комплекс Русе“ ЕАД инж. Петър Драгошинов пред „Монитор“ по повод ситуацията с COVID-19 пандемията.

Резултатите за март, когато България влезе в извънредно положение, не показват съществени разлики в сравнение със същия период на миналата година. Причината е, че все още се работи по сключени договори, които на този етап се изпълняват.

Анализите сочат, че приходите на най-голямото ни пристанище на Дунав за първото тримесечие на тази година са по-високи от тези през миналата.

Обработени са 90 000 тона насипни товари – въглища, зърно, торове, каолин, скални материали, кокс, глина и др., а през 2019-а те са били 76 000 тона.

Тенденцията е да намаляват количествата на въглищата, тъй като топлофикациите вече ползват и алтернативни горива. През 2018 г. са обработени 45 000 тона въглища, а през миналата година – 35 000 тона. Обратна е обаче тенденцията при зърното.

При генералните (бройни) товари – метали, селскостопанска техника, палетизирани стоки и др., за първото тримесечие на тази година са обработени 45 000 тона, а през 2019 г. – 35 000 тона. Пристанищният комплекс притежава и понтон в Тутракан. За тази година са заявени посещения на 40 круизни кораба, които заради кризата по всяка вероятност няма да се осъществят. Приходите обаче от тази дейност са минимални и няма да се отразят на общите резултати на дружеството.

Намеренията на ръководството са да не освобождава служители, тъй като той е оптимизиран максимално, а и дейността е специфична. В момента 55 процента от наличния състав е всеки ден на работа. Останалите са в планиран отпуск, работят дистанционно или почиват по график.

Източник: fakti.bg

Воден транспорт

Превозът на български въглища за Сърбия, удълбочаването на Дунав и нов интермодален терминал, обсъдиха Христо Алексиев и Томислав Момирович

България и Сърбия ще работят заедно за гарантирането на енергийните си ресурси с оглед на предстоящия зимен сезон. Това заяви вицепремиерът по икономическите политики и министър на транспорта и съобщенията […]

Автомобилен транспорт

Служебният кабинет върна Бойко Рановски в Автомобилна администрация

Бойко Рановски се връща начело на Изпълнителната агенция „Автомобилна администрация, съобщиха Нова и бТВ.  Рановски бе освободен от поста в средата на февруари, като той самият обясни, че не е […]

ЖП транспорт

Железничари с отворено писмо до транспортния министър

На дневен ред може би е необходимо предприемането на стъпки за изготвяне и приемане на национална транспортна политика, както и актуализиране на търговските политики в железопътните дружества с цел привличане […]