Приходите от канала „Истанбул” ще достигнат 1 млрд. долара годишно

Целта на проекта за строителството на канала „Истанбул” е да обезпечи сигурността на корабоплаването, защитата на населението и околната среда. Това заяви министърът на транспорта и инфраструктурата на Турция Джахит Турхан за Анадолската агенция.

Той обърна внимание на увеличения обем на превозваните през Босфора стоки. Броят на преминаващите през Босфора кораби за 15 г. е намалял с 25 %, а в същото време обемът на товарите се е увеличил с 53 %, отбелязва министърът.

Според него, пропускателната способност на канал „Истанбул” ще бъде 185 кораба за денонощие, докато през Босфора могат да преминават едва 118 – 125 кораба на ден.

Целта на Турция е да създаде изкуствен воден канал – алтернатива на Босфора. „Пропускателната му способност ще бъде почти три пъти по-голяма от тази на Босфора”, заяви Турхан.

Според оценката на правителството, доходите от експлоатацията на бъдещия канал „Истанбул” първоначално ще достигнат почти 1 млрд. долара годишно. Максималната пропускателна способност на канала ще бъде 68 000 кораба. При преминаването на 50 000 съда годишно през него постъпленията в турския бюджет се очаква да достигнат 5 млрд. долара. /БГНЕС

Автомобилен транспорт

Отлагат „Пакет Мобилност“ до края на октомври

Прилагането на „Пакет Мобилност“ по отношение на спорните въпроси се отлага до края на октомври. Това е второто „негласно удължаване на периода, в който фирмите няма да бъдат санкционирани за […]

ЖП транспорт

ВТУ „Т. Каблешков“ откри новата учебна година с иновативна лаборатория

На 14.09.2020г., в рамките на тържеството по случай откриването на новата академична учебна година, във Висшето транспортно училище „Тодор Каблешков“ бе официално открита специализирана лаборатория по “Технически средства за управление […]

ЖП транспорт

Освобождават жп операторите от инфраструктурни такси

Представителите на държавите членки в Съвета се споразумяха за мандат във връзка с предложението за даване на възможност на страните да подпомогнат сектора чрез освобождаване на железопътните дружества от определени инфраструктурни такси. Същевременно […]