Приходите от канала „Истанбул” ще достигнат 1 млрд. долара годишно

Целта на проекта за строителството на канала „Истанбул” е да обезпечи сигурността на корабоплаването, защитата на населението и околната среда. Това заяви министърът на транспорта и инфраструктурата на Турция Джахит Турхан за Анадолската агенция.

Той обърна внимание на увеличения обем на превозваните през Босфора стоки. Броят на преминаващите през Босфора кораби за 15 г. е намалял с 25 %, а в същото време обемът на товарите се е увеличил с 53 %, отбелязва министърът.

Според него, пропускателната способност на канал „Истанбул” ще бъде 185 кораба за денонощие, докато през Босфора могат да преминават едва 118 – 125 кораба на ден.

Целта на Турция е да създаде изкуствен воден канал – алтернатива на Босфора. „Пропускателната му способност ще бъде почти три пъти по-голяма от тази на Босфора”, заяви Турхан.

Според оценката на правителството, доходите от експлоатацията на бъдещия канал „Истанбул” първоначално ще достигнат почти 1 млрд. долара годишно. Максималната пропускателна способност на канала ще бъде 68 000 кораба. При преминаването на 50 000 съда годишно през него постъпленията в турския бюджет се очаква да достигнат 5 млрд. долара. /БГНЕС

ЖП транспорт

Бланка за кандидатстване по НПВУ за закупуване на нов подвижен състав

Осигуряване на устойчива и транспортна свързаност и услуга по електрифицирани и рехабилитирани ЖП участъци за 160км/ч, чрез закупуване на енергийно-ефективен и комфортен подвижен ЖП състав. БДЖ-Пътнически превози ЕООД изпълнява социална […]

Въздушен транспорт

ГОРЕЩО: Българската авиокомпания GullivAir получи разрешение за директни полети с A330 от София до САЩ

Българската стартираща авиокомпания GullivAir получи тази седмица разрешение да лети по редовни и чартърни полети до САЩ от Министерството на транспорта (DOT) на САЩ. Документацията на DOT разкрива, че превозвачът […]

ЖП транспорт

От Торино до Париж за 3 часа с влак, 3 млн. тира ще изчезнат от пътя (Графика)

03.03.2021 19:42; Виолина Христова, Рим 80104; Френски работници разглеждат карта на проекта за тунела. ЕС финансира 40% от проекта за високоскоростна жп линия между Италия и Франция След 30 години […]