ПРОВЕДЕ СЕ СРЕЩА НА ВИСОКО НИВО МЕЖДУ УПРАВИТЕЛИТЕ НА ЖП ИНФРАСТРУКТУРАТА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ И РЕПУБЛИКА СЕВЕРНА МАКЕДОНИЯ

05.04.2021 г.

Днес /2 април/ в ЦУ на НКЖИ  генералният директор инж. Красимир Папукчийски посрещна делегация на „Македонски железници – Инфраструктура“, водена от новия генерален директор г-н Хари Локвенец. Срещата е планирана и е продължение на проведените разговори и консултации през миналата година. Представени бяха етапите на проектиране на жп връзката между двете страни, като акцентът на срещата беше проектът за изграждане на граничния тунел на Деве баир.

Генералните директори на двете структури потвърдиха ангажимента за съвместната дейност на работните групи, които подпомагат проектирането и осъществяването на железопътната връзка между двете страни. Обсъдена беше необходимостта от провеждането на тристранна среща Албания-Северна Македония-България, на която да бъдат обсъдени жп връзки между Адриатическо и Черно море, както и достъпа до италианските пристанища Бари и Бриндизи.

ДП НКЖИ изпълнява проект за модернизация на жп линията Радомир – Гюешево – граница с Република Северна Македония. Трасето на жп линията е част от основната  TEN-T мрежа (коридор № 8), която свързва Европейски съюз през България с другите страни на Балканите и Турция. Трасето е  със следните проектни параметри:

         обща  дължина около 90 км

            електрифицирана жп линия с междурелсие 1435 mm

            проектната скорост 140/160км/ч

         жп участък Радомир – Кюстендил (нова гара Бистрица)  има 4 междинни гари, 12 моста с обща дължина 371 м, 4 тунела с обща дължина около 6 1000 м. – най-дългия тунел, в този участък е тунел № 3 с дължина 4 450 м.

         жп участък Кюстендил (нова гара Бистрица) – Гюешево има 2 гари, 11 моста с дължина 2405 м, 6 тунела с обща дължина около 5 600 м – най-дългия тунел, в този участък е тунел № 3 с дължина 3 350 м.

         Проектиране на модернизацията на железен път и контактна мрежа;

         Проектиране на модернизацията на системи за сигнализация и телекомуникация;

         Проектиране отводнителни съоръжения;

         Рехабилитирани всички съоръжения;

         Проектиране на нова система за сигнализация ERTMS.

От българска страна проектът до границата с Република Северна Македония е планиран за реализиране в следващия програмен период 2021-2027 г.

Източник: https://www.rail-infra.bg/bg/news/4336

Градски транспорт

В Младост 4 си паркират под прозорците, пазят си място със стари гуми

Паркирането в столичния район „Младост“ е толкова проблемно, колокото и в останалите райони на София. Там обаче са си въвели вътрешни правила. Паркомястото се запазва със стара гума. За нередностите […]

Воден транспорт

Оборудваме речните и морски пристанища със съоръжения срещу експлоатационни и аварийни замърсявания

Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“ (ДППИ) е в процес на доставка на съоръжения за приемане на отпадъци – резултат от корабоплавателната дейност, както и на високоспециализирани съоръжения за превенция и реагиране […]

ЖП транспорт

Интермодалната логистика Изток-Запад ще увеличи железопътните превози между Азия и Европа

Интермодалната логистика изток-Запад, разработчикът на Източно-Западната порта (EWG) и казахската EuroTransit Group подписаха споразумение за увеличаване на железопътния товарен трафик между Азия и Европа и за да се направи възможен […]