Протести има, пътища няма

Когато си си свършил работата, а за това не ти е платено, най-нормалното нещо е да търсиш всякакви начини да си вземеш парите. Това е и причината строителните компании да протестират пред прозорците на властта. Според тях неразплатени от държавата са над 1 млрд. лева.

Разбира се има един тънък момент, който пътните строители удобно пропускат. Че срещу тези отчетни документи за строителство трябва да стоят реални резултати. И би трябвало срещу 1 млрд. лева миналата година да е направен ремонт на над 1000 километра пътна мрежа. И то не кърпене на дупки, а цялостна подмяна на асфалтовия слой. Да сте видели някъде подобни масови ремонти? Не.

Публична тайна е, че при предишното управление на ГЕРБ точно пътно-ремонтните и строителни дейности бяха основния източник на корупция. За да получат поръчки, компаниите трябваше да връщат голяма част от парите обратно в джобовете на управляващите. И оправданието, че такова е било времето не работи. Защото корупцията е двойна – виновен е не само тоя, който взима, но и тоя който дава. Да сте чули фирма да е изключена от браншовата камара за корупция? Няма и да чуете. Да сте видели пътни компании да протестират срещу корупцията? Няма и да видите.

Това от което имаме нужда е срещу парите, които излизат от нашите джобове, държавата да инвестира средства в пътно строителство и ремонти, а компаниите да извършват тази дейност качествено, срещу което да получават изработените си средства. Ако някъде тази верига се къса – не трябва да има пари. И който е виновен – отива на прокурор. И това важи не само за пътното строителство. Трябва да бъдат посочени и виновните  тол системата да събира средства толкова, колкото да покрива собствената си многомилионна поддръжка, вместо да осигурява точно тези средства за ремонт и строителство на пътищата.

Виновни има. И те трябва да бъдат намерени, осъдени, да си получат наказанието и да върнат парите. Защото българите имат нужда не само от пътища, но и от справедливост.

ЖП транспорт

Журналист от „Гардиън“ се качи в нощния влак Истанбул-София и остана без думи

ноември 27, 2022

Нощният влак от Истанбул до София е сред номинираните за „Най-добро пътешествие“ за 2023 г. в класацията на платформата за пътуване Lonely Planet. Нощната линия беше подновена през април тази […]

Автомобилен транспорт

Учени: Проектът за удълбочаване на Варненското езеро застрашава сериозно Аспаруховия мост

ноември 26, 2022

Проектът за удълбочаване на Варненското езеро е изготвен без да се обследва влиянието върху Аспаруховия мост и застрашава сериозно неговата цялост, алармираха учени по време на презентация пред студенти и […]

ЖП транспорт

Проф. Симеон Ананиев: Интегриран билет за БДЖ е като от феодален строй да преминем в капитализъм

ноември 26, 2022

Националната компания „Железопътна инфраструктура“ не успява да усвоява средствата не само от европейски програми, но дори и от капиталовите трансфери от държавата, като причини за това са желанието да се […]