Проф. Симеон Ананиев: Над 50% от подвижния състав в БДЖ е опасен

Симеон Ананиев
Симеон Ананиев

В железниците няма произшествие, при което да липсват поне 3 нарушения. Това обясни пред БНР проф. Симеон Ананиев, който е председател на Асоциацията българските железопътни превозвачи и преподавател във ВТУ.

„Това е една стабилна и консервативна система, която разполага с правилници, но неспазването им води до тези инциденти“.

Като една от важните предпоставки за произшествия той определи и състоянието на железопътния състав.

„Нашият е най-старият и негоден в целия ЕС. Има изисквания вагоните да бъдат с негорими облицовки, но при нас те не са с такива. Липсват автоматични системи за сигнализиране и отваряне на врати. Над 50% от подвижния състав в момента е опасен. Необходим е мониторинг на всяко едно превозно средство – на колко години е, какви материали има в него и отговаря ли на изискванията. По-добре е да спрем някой влак, отколкото да поставяме гражданите в опасност“.

Той апелира, независимо от политическата обстановка и управление, да не се сменят хората в железниците и обясни, че е нужна дългосрочна програма за развитието им.

Експертът обясни, че работата в железниците е зле платена и с нисък обществен имидж, а това е предпоставка за ниско качество на предлаганата услуга.

ЖП транспорт

Журналист от „Гардиън“ се качи в нощния влак Истанбул-София и остана без думи

ноември 27, 2022

Нощният влак от Истанбул до София е сред номинираните за „Най-добро пътешествие“ за 2023 г. в класацията на платформата за пътуване Lonely Planet. Нощната линия беше подновена през април тази […]

Автомобилен транспорт

Учени: Проектът за удълбочаване на Варненското езеро застрашава сериозно Аспаруховия мост

ноември 26, 2022

Проектът за удълбочаване на Варненското езеро е изготвен без да се обследва влиянието върху Аспаруховия мост и застрашава сериозно неговата цялост, алармираха учени по време на презентация пред студенти и […]

ЖП транспорт

Проф. Симеон Ананиев: Интегриран билет за БДЖ е като от феодален строй да преминем в капитализъм

ноември 26, 2022

Националната компания „Железопътна инфраструктура“ не успява да усвоява средствата не само от европейски програми, но дори и от капиталовите трансфери от държавата, като причини за това са желанието да се […]