Разходите за тол системата изяждат приходите от нея

Високите разходи за тол системата у нас изяждат приходите от нея. Това заяви Михаил Рангелов, директор „Медии“ във Форума за Балкански транспорт и инфраструктура, в предаването “В развитие” с водещ Вероника Денизова.

Той коментира темата в контекста на данните, че приходите от тол такси от 1 януари до 8 декември 2020 г. са 103 млн. лева, докато заложените приходи бяха в размер на 450 млн. лева за тази година.

“Постъпленията в бюджета щяха да са същите, независимо от наличието на тол системата. Тя обаче увеличава значително разходите”, коментира Рангелов.

“Тол системата не беше съобразена с това какво очаква Европа, не бяха взети под внимание добрите примери на съседни държави”.

По негови думи тол системата у нас се оказва “скъпа, технологично сложна и неефективна”, като не се изпълнява и принципът замърсителят и рушителят да плаща.

“Трябваше да се въведе тол система само за магистрали и за първи клас пътища, да бъдат отменени винетките и да се събират допълнителни приходи например чрез акцизите върху горивата”.

Рангелов коментира и стратегията за модернизацията на железопътния транспорт у нас.

Той прогнозира, че чрез инвестициите ще се увеличи скоростта на пътуване, като според него 160 км в час е напълно приложима скорост – например до турската граница.

“След 4-5 години да може да стигаме от София до Истанбул за много по-малко време, отколкото сега”, отбеляза експертът.

Вижте целия разговор във видео материала.

ЖП транспорт

Оферта от БДЖ: Работите при нас 5 г., не плащате такса във вуз

„Булгартрансгаз“, „Български пощи“, „Винпром АД“, ТЕЦ „Марица Изток 2“ ЕАД, Националната електрическа компания, „Джи Пи Груп“, „Аджибадем Сити клиник“, БДЖ, „Монтюпе“ и т.н. – това са само част от 146-те […]