Разширяване на глобалната автобусна мрежа на дълги разстояния: FlixMobility придобива Greyhound в САЩ

++ Компанията адресира благоприятна възможност от увеличеното търсене в САЩ за достъпна, устойчива, колективна мобилност 

++ Последният кръг на финансиране проправя път на FlixMobility да поведе световната революция за зелена мобилност

Далас/Мюнхен (21 октомври 2021 г.) – FlixMobility („Компанията“), глобалният доставчик на мобилност на марките FlixBus и FlixTrain, обяви днес, че е придобила Greyhound Lines, Inc. („Greyhound“), най-големият доставчик на автобусен транспорт на дълги разстояния в САЩ, от FirstGroup plc. Това придобиване бележи друга важна стъпка във визията на FlixMobility за осигуряване на лесни за използване, достъпни и екологични пътувания за потребителите по целия свят.  

Глобалната мрежа на FlixBus обслужва над 2500 дестинации в 36 държави извън САЩ с 400 000 ежедневни връзки. Понастоящем Greyhound свързва приблизително 2400 дестинации в Северна Америка с близо 16 милиона пътници всяка година.

Благодарение на отличните си екологични показатели по отношение на емисиите на CO2 автобусите на дълги разстояния са от решаващо значение за революцията в устойчивата мобилност в световен мащаб.  Последният кръг на финансиране на FlixMobility е ясен знак за ангажимента на компанията към зелено бъдеще. Чрез придобиването на Greyhound, FlixMobility се приближава значително до визията си да направи пътуването зелено, интелигентно и достъпно за всички.

Андре Швeмлaйн, основател и главен изпълнителен директор на FlixMobility, споделя: „Потребителите в Северна Америка все повече търсят достъпни, удобни, интелигентни и устойчиви решения за мобилност. Убедителното предлагане ще повлияе значително на много пътници да заменят личните си автомобили със споделена междуградска автобусна мобилност. FlixBus и Greyhound ще отговорят заедно на това увеличено търсене. Тъй като нашият бизнес продължава да се възстановява от последиците от пандемията, ние ще повторим успеха, който вече постигнахме в 37 държави с нашия иновативен и ориентиран към клиента подход. ”

Йохен Енгерт, основател и главен изпълнителен директор на FlixMobility, коментира: „Непрекъснатото разширяване на нашата мрежа чрез партньорства и придобивания винаги е било неразделна част от нашата стратегия за растеж за изграждането на нашето глобално присъствие. Придобиването на Greyhound е голяма крачка напред и укрепва позицията на FlixBus в САЩ. Екипите на FlixBus и Greyhound споделят обща визия да направят интелигентната и устойчива мобилност достъпна за всички. „

Дейвид Мартин, Executive Chairman на FirstGroup plc казва: „Продажбата на Greyhound на FlixMobility е част от нашата стратегия за рационализиране на портфолиото, за да пренасочим FirstGroup към водещия си бизнес в областта на обществения транспорт във Великобритания. Силата на Greyhound са хората и бих искал да им благодаря за техния непоколебим ангажимент към своите клиенти и общности. Уверен съм, че като част от FlixMobility,  Greyhound ще бъде в добра позиция да продължи да расте и да развива своите емблематични услуги в продължение на много години напред. ”

През последните осем години компанията демонстрира значителен успех, с бранда FlixBus превърнал се в най -голямата европейска мрежа за междуградски автобуси, помагайки на повече от 62 милиона души през 2019 г. да достигнат дестинациите си. Придобиването на Greyhound бележи важен етап в глобалната стратегия за разширяване на FlixMobility, критичен двигател за бъдещия растеж на компанията.

FlixBus USA стартира през 2018 г. с дестинации в целия югозапад, включително Лос Анджелис, Калифорния, Лас Вегас, Невада и Финикс, Аризона. Оттогава компанията разшири дейността си, за да улесни пътуването между още повече градове на югозапад, юг, североизток и северозапад на Тихия океан.

За FlixMobility:

FlixMobility е технологична компания за мобилност, предлагащ нови алтернативи за удобно, достъпно и екологично пътуване чрез марките FlixBus и FlixTrain.  Благодарение на уникален бизнес модел и иновативна технология, стартъпът бързо се налага като най-голямата европейска автобусна мрежа за пътуване на дълги разстояния и пусна първите зелени влакове за дълги разстояния през 2018 г., както и пилотен проект за изцяло електрически автобуси в Германия и Франция. От 2013 г. FlixMobility промени начина, по който хората пътуват из Европа и създаде хиляди нови работни места в индустрията за мобилност. През 2018 г. FlixMobility стартира FlixBus USA, за да внесе тази нова алтернатива за пътуване в САЩ.  

  

От места из цяла Европа и Съединените щати, Flix-екипът се занимава с разработване на технологии, планиране на мрежата, контрол на операциите, маркетинг и продажби, управление на качеството и непрекъснато разширяване на продукта. Ежедневното планирано обслужване и зеленият флот на FlixBus се управляват от автобусни партньори от регионални МСП, докато FlixTrain работи в сътрудничество с частни влакови компании. Чрез тези партньорства, иновациите, предприемаческия дух и силната международна марка срещат опита и качеството на традицията. Уникалната комбинация от технологичен стартъп, платформа за електронна търговия и класическа транспортна компания позиционира FlixMobility като лидер срещу големите международни корпорации, променяйки трайно европейския пейзаж на мобилността.  

За повече информация посетете corporate.flixbus.com/

Автомобилен транспорт

Михаил Рангелов, главен редактор на Транспортал: За Украйна ще има план за възстановяване след войната, България задължително трябва да се включи в него

След приключването на войната в Украйна ще има нов план „Маршал“ за възстановяването на разрушенията. Средствата ще бъдат много големи и политиците в България задължително трябва да ни включат в […]

ЖП транспорт

ЕК одобри Програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027

Програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 беше одобрена днес от Европейската комисия. Това е първата голяма инфраструктурна програма за България, която е приета от Европейската комисия. Бюджетът на програмата е приблизително 1.61 […]

Воден транспорт

Турция вдига петкратно таксите за кораби през Босфора, транспортният министър с остра реакция след сигнал от бизнеса

България има само десет дни за реакция срещу решението на Турция да вдигне петкратно таксите за преминаване през Босфора, коментира пред Транспортал Стоян Новаков, бивш транспортен заместник-министър в правителството на […]