Разширяване на глобалната автобусна мрежа на дълги разстояния: FlixMobility придобива Greyhound в САЩ

++ Компанията адресира благоприятна възможност от увеличеното търсене в САЩ за достъпна, устойчива, колективна мобилност 

++ Последният кръг на финансиране проправя път на FlixMobility да поведе световната революция за зелена мобилност

Далас/Мюнхен (21 октомври 2021 г.) – FlixMobility („Компанията“), глобалният доставчик на мобилност на марките FlixBus и FlixTrain, обяви днес, че е придобила Greyhound Lines, Inc. („Greyhound“), най-големият доставчик на автобусен транспорт на дълги разстояния в САЩ, от FirstGroup plc. Това придобиване бележи друга важна стъпка във визията на FlixMobility за осигуряване на лесни за използване, достъпни и екологични пътувания за потребителите по целия свят.  

Глобалната мрежа на FlixBus обслужва над 2500 дестинации в 36 държави извън САЩ с 400 000 ежедневни връзки. Понастоящем Greyhound свързва приблизително 2400 дестинации в Северна Америка с близо 16 милиона пътници всяка година.

Благодарение на отличните си екологични показатели по отношение на емисиите на CO2 автобусите на дълги разстояния са от решаващо значение за революцията в устойчивата мобилност в световен мащаб.  Последният кръг на финансиране на FlixMobility е ясен знак за ангажимента на компанията към зелено бъдеще. Чрез придобиването на Greyhound, FlixMobility се приближава значително до визията си да направи пътуването зелено, интелигентно и достъпно за всички.

Андре Швeмлaйн, основател и главен изпълнителен директор на FlixMobility, споделя: „Потребителите в Северна Америка все повече търсят достъпни, удобни, интелигентни и устойчиви решения за мобилност. Убедителното предлагане ще повлияе значително на много пътници да заменят личните си автомобили със споделена междуградска автобусна мобилност. FlixBus и Greyhound ще отговорят заедно на това увеличено търсене. Тъй като нашият бизнес продължава да се възстановява от последиците от пандемията, ние ще повторим успеха, който вече постигнахме в 37 държави с нашия иновативен и ориентиран към клиента подход. ”

Йохен Енгерт, основател и главен изпълнителен директор на FlixMobility, коментира: „Непрекъснатото разширяване на нашата мрежа чрез партньорства и придобивания винаги е било неразделна част от нашата стратегия за растеж за изграждането на нашето глобално присъствие. Придобиването на Greyhound е голяма крачка напред и укрепва позицията на FlixBus в САЩ. Екипите на FlixBus и Greyhound споделят обща визия да направят интелигентната и устойчива мобилност достъпна за всички. „

Дейвид Мартин, Executive Chairman на FirstGroup plc казва: „Продажбата на Greyhound на FlixMobility е част от нашата стратегия за рационализиране на портфолиото, за да пренасочим FirstGroup към водещия си бизнес в областта на обществения транспорт във Великобритания. Силата на Greyhound са хората и бих искал да им благодаря за техния непоколебим ангажимент към своите клиенти и общности. Уверен съм, че като част от FlixMobility,  Greyhound ще бъде в добра позиция да продължи да расте и да развива своите емблематични услуги в продължение на много години напред. ”

През последните осем години компанията демонстрира значителен успех, с бранда FlixBus превърнал се в най -голямата европейска мрежа за междуградски автобуси, помагайки на повече от 62 милиона души през 2019 г. да достигнат дестинациите си. Придобиването на Greyhound бележи важен етап в глобалната стратегия за разширяване на FlixMobility, критичен двигател за бъдещия растеж на компанията.

FlixBus USA стартира през 2018 г. с дестинации в целия югозапад, включително Лос Анджелис, Калифорния, Лас Вегас, Невада и Финикс, Аризона. Оттогава компанията разшири дейността си, за да улесни пътуването между още повече градове на югозапад, юг, североизток и северозапад на Тихия океан.

За FlixMobility:

FlixMobility е технологична компания за мобилност, предлагащ нови алтернативи за удобно, достъпно и екологично пътуване чрез марките FlixBus и FlixTrain.  Благодарение на уникален бизнес модел и иновативна технология, стартъпът бързо се налага като най-голямата европейска автобусна мрежа за пътуване на дълги разстояния и пусна първите зелени влакове за дълги разстояния през 2018 г., както и пилотен проект за изцяло електрически автобуси в Германия и Франция. От 2013 г. FlixMobility промени начина, по който хората пътуват из Европа и създаде хиляди нови работни места в индустрията за мобилност. През 2018 г. FlixMobility стартира FlixBus USA, за да внесе тази нова алтернатива за пътуване в САЩ.  

  

От места из цяла Европа и Съединените щати, Flix-екипът се занимава с разработване на технологии, планиране на мрежата, контрол на операциите, маркетинг и продажби, управление на качеството и непрекъснато разширяване на продукта. Ежедневното планирано обслужване и зеленият флот на FlixBus се управляват от автобусни партньори от регионални МСП, докато FlixTrain работи в сътрудничество с частни влакови компании. Чрез тези партньорства, иновациите, предприемаческия дух и силната международна марка срещат опита и качеството на традицията. Уникалната комбинация от технологичен стартъп, платформа за електронна търговия и класическа транспортна компания позиционира FlixMobility като лидер срещу големите международни корпорации, променяйки трайно европейския пейзаж на мобилността.  

За повече информация посетете corporate.flixbus.com/

Воден транспорт

„Vera Su“ ще бъде възстановен и продаден на търг

Vera Su“ ще бъде възстановен и продаден на търг. Това заяви министърът на транспорта Христо Алексиев на брифинг в Министерския съвет. Той каза още, че разходите по спасителната операция на […]

Воден транспорт

Галина Василева: За оставащите 2 години от трябва да бъдат усвоени 50% от финансовия ресурс на ОПТТИ

Навлизаме в последните две години от изпълнението на програмен период 2014 – 2020 г., през които трябва да бъде усвоен 50% от бюджета на програмата или около 2 млрд. лева. […]

Симеон Ананиев
Автомобилен транспорт

Експерти: Основната причина за трагедията на АМ „Струма“ не трябва да се търси в състоянието на пътя

Основната причина за тежката катастрофа на автомагистрала „Струма“ не трябва да се търси в състоянието на пътя. Това заяви председателят на Браншова асоциация „Пътна безопасност“ проф. д-р инж. Румен Миланов в […]