Решават проблемите на БДЖ чрез увеличаване на ръководството му

Съгласно изискванията на закона Съветът на директорите на „Холдинг БДЖ“ ЕАД е взел решение, съгласувано с Министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията, за преобразуването на „БДЖ – Пътнически превози“ ЕООД и „БДЖ – Товарни превози“ ЕООД в еднолични акционерни дружества. Това съобщиха от холдинга БДЖ.

В разпространено до медиите писмо те посочват, че „през последните години двете дружества са оформили до голяма степен своя оперативен модел на работа, но за съжаление изпълнението на основните задачи не е на необходимото ниво, ключовите финансови и обемни показатели бележат спад, като е налице силна необходимост от преразглеждане на организационните структури и основните бизнес процеси и привеждането им към модерни управленски методи, при намаляване на административно-бюрократичната тежест и фокусиране върху основната дейност, за да могат „БДЖ – Пътнически превози“ и „БДЖ – Товарни превози“ да отговорят на своите предизвикателства в съвременните условия“.

В тази връзка в тях следва да се формират силни мениджърски екипи, вместо един управител, които да поемат всички оперативни дейности под новата форма на корпоративно управление (ЕАД), съчетани с по-големи отговорности и с разпределение на сфери на отговорности съобразно експертизата на отделните членове, които следва да притежават разнообразна квалификация и професионален опит.

Управлението в периода на преобразуване на двете дружества ще се осъществява от екип от до трима души, който да бъде основата на бъдещия Съвет на директорите, като същевременно подготви и бюджетите за 2020 г., които ще се изпълняват от новите Съвети на директорите, посочват от холдинга БДЖ.

Поради получения отказ от действащите управители – инж. Христо Иванов и инж. Любомир Илиев, да участват в новия управленски формат, в началото управлението ще се извършва съвместно от управител и прокурист, като се провеждат допълнителни разговори с доказани експерти в железопътния транспорт с опит в управлението на частни и държавни компании.

Преобразуването на „БДЖ – Пътнически превози“ и „БДЖ – Товарни превози“ в ЕАД се очаква да приключи до края на януари 2020 г., а окончателното привеждане на дружествата към изискванията на Закона за публичните предприятия – до края на месец септември 2020 г.

В този едногодишен период задачите на „Холдинг Български държавни железници“ ЕАД ще включват определяне на стратегията за развитието, приемане и контрол на изпълнението на бюджетите, разпореждане с активи, принципно одобрение на обществени поръчки с голяма значимост за работата на дружествата, изчистване на наследените дългови взаимоотношения със собственика, с което да подготви дружествата за самостоятелно управление, водено от единодушни, а не от еднолични решения в рамките на съвременните пазарни условия.

Градски транспорт

През декември приключва строителството на първите 8 станции от третия лъч на метрото в София

През декември ще приключи окончателно строителството на първите осем станции от третата метролиния в София, съобщи пред „Труд“ инж. Стоян Братоев, директор на столичния метрополитен. Трасето от осем километра започва от бул. […]

Инфраструктура

Информация за 27 348 км от съществуващата инфраструктура в България вече се поддържа цифрово в ГИС платформа „Единна информационна точка“

Това стана ясно на Световния ГИС Ден, който беше официално открит у нас от министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков За 21-ва година България отбелязва Световния ден […]

ЖП транспорт

БДЖ стяга стари „Шкоди“ за 20 млн. лева

БДЖ – Пътнически превози“ ЕООД е пуснало очаквания търг за основен ремонт на 10 електрически локомотива. Срещу над 20 млн. лв. с ДДС търси бързо обновяване на машините от сериите […]