Руска тройка на върха

Днешната, втора част от маратонския етап би могла да компенсира онези, които са били предпазливи вчера, през първата част.

Освен удоволствието от преминаването на пясъчните, а след това и на каменистите писти на този специален етап, участниците могат да се насладят на най-величествените пейзажи в страната …, без да забравят постоянно да следят пътната книга. Щеше да е върхът, ако имаше време и за снимки!

Целият Етап 8, Сакака – Неом, е дълъг 709 км, а специалният етап – 375 км. Трасето на етапа с най-голяма денивелация дотук – 700 до 1300 метра надморска височина, минава по 51% пръст, 40% пясъци, 8% асфалт и 1% пресъхнали езера. Малко по-малката дължина на изпитанието за бързина е компенсирана от изцяло пясъчната последна четвърт.

[✕]


Камиони
Шампионът Каргинов, № 500, КАМАЗ, който лошият шанс отне възможността да защити титлата си, в първата половина от специалния етап бе най-бърз, следван на разлика от 2 до 10 секунди от Вишньоски, № 505, МАЗ, и от съотборниците си Шибалов, № 501 и Сотников, № 507. До петата междинна контрола Мардеев, № 509, на четвърта или пета позиция, им правеше компания, след което загуби темпо и се смъкна на седмо място.

Вишньоски, дали чувствайки се в свои води, дали рисково, пое водачеството и между километри 190 и 225 увеличи преднината си пред Каргинов от 7 секунди на 01:26. И Шибалов изпревари Каргинов, макар и само с 2 секунди на километър 225. В километрите преди днешния финал в Топ 8 имаше марки само на камиони от бившия соц блок: МАЗ, КАМАЗ, Praga, Tatra.

Най-бърз в крайна сметка се оказа последната част Шибалов с време в етапа 03 ч 19:40. На 02:19 от него финишира Каргинов, следван на само 9 секунди от лидера Дмитрий Сотников. Вишньоски се оказа четвърти, на 07:54, а Касале, Tatra, № 517 завърши пети, на 09:13 от първия КАМАЗ, но на 39 секунди преди много опитния Лопрайс, № 504, с автомобил носещ името Praga, който в действителност е построен на базата на легендарната Tatra с централна тръбна рама. Мардеев завърши седми, на 10:37, осми е Мачик, № 503, Iveco, на 12:13.

Временно класиране след осмия етап: Сотников, общо време 32 ч 34:18, Шибалов – на 43:28, Мардеев – на 01 ч 13:15, Лопрайс – на 01 ч 29:11, Мачик – на 01 ч 51:46, Вишньоски – на 01 ч 51:56, Каргинов – на 02 ч 35:55, ван ден Бринк, № 506, Renault, на 02 ч 41:19 и Касале – на 02 ч 43:41. Минималните разлики във втората половина на първата десятка обещават битки и размествания, независимо, че състезанието навлиза в последната си третина.



Вероятно оттук нататък задачата пред Сотников, който до днешния етап води в класирането пред съотборниците си с почти 46 минути аванс пред Шибалов и с 1 час и 5 минути пред Мардеев, ще бъде да преследва с малко по-консервативно каране не етапни победи, а титлата. Но това е грижа на щаба на КАМАЗ -мастер, т.е. на Царя/Чагин и на Николаев.

Приятно откритие на тазгодишния DAKAR е силното и стабилно представяне в тази категория на чилиеца Игнасио Касале, № 517, който показа, че освен владеенето на ATV, където има 3 титли, се правя отлично и с Tatra-та с № 517, очевидно добре подготвена и сервизирана от Buggyra Racing.

Автомобилисти
Ожесточава се двубоят (засега) за тазгодишната титла. Днес Ал-Атиа, № 301, Toyota Gazoo Racing, почти през цялото време контролираше хода на етапа, а негов основен конкурент бе победителят от 2020-а Сайнц, № 300 с Mini, когото катарецът изпревари с 52 секунди. Петерхансел, № 302, също с Mini, успя да поведе след средата на етапа, но в крайна сметка финишира трети, на 03:03 минути от основния си съперник за крайната победа. 12 минути и 44 секунди е изоставането на четвъртия – Ал-Касими, № 310, който в края на етапа изпревари съотборника си от Abu Dhabi Racing Сирил Депре, № 314.



Макар и с по-малка преднина, вече от 04:50, Стефан Петерхансел продължава да води в категорията на автомобилистите пред Ал-Атия. Трети е Сайнц, на 38:55 минути от г-н Дакар.

Мотоциклетисти
След като Тоби Прайс, № 003, КТМ, водеше в класирането през по-голямата част от етапа, чилиецът Корнехо Флоримо, № 004, Honda, го изпревари в последните 70 километра и спечели етапа с преднина от 01:05 минути. Третото място на днешната стълбица е за шампиона Брабек, № 001, съотборник на победителя в етапа, на 02:50 от него. В шестицата за деня са още Съндърленд, № 005, КТМ, на 03:46 и още двама пилоти на Monster Energy Honda Team 2021 – Кевин Бенавидес, № 047, на 05:29 и Бареда Борт, № 088, на 05:47.



Временно класиране преди деветия етап: лидер е Корнехо с общо време 32 ч 00:11, Прайс – на 01:06, Съндърленд – на 05:57, К. Бенавидес – на 12:58, Борт – на 16:05 и Брабек – на 17:42.

Източник: https://www.kamioni.bg

ЖП транспорт

От Торино до Париж за 3 часа с влак, 3 млн. тира ще изчезнат от пътя (Графика)

03.03.2021 19:42; Виолина Христова, Рим 80104; Френски работници разглеждат карта на проекта за тунела. ЕС финансира 40% от проекта за високоскоростна жп линия между Италия и Франция След 30 години […]