„Сименс“ предложи по-ниска цена и по-дълга гаранция за новите локомотиви на БДЖ

Siemens bietet für Deutschland eine neue Lokomotive an: Der Smartron ist auf eine definierte Transportaufgabe zugeschnitten und nutzt alle Vorteile der Standardisierung. Als vorkonfigurierte Lokomotive ist der Smartron für den Güterverkehr in Deutschland konzipiert und ermöglicht Kunden einen kosteneffizienten Betrieb bei hoher Betriebssicherheit. Der Smartron hat die Zulassung für Deutschland bereits erhalten. Die Loks sind ab sofort bestellbar und können ab Ende 2018 geliefert werden. Für Probefahrten und Vorführungszwecke steht Kunden eine erste Lok ab sofort zur Verfügung. Siemens bietet für Deutschland eine neue Lokomotive an: Der Smartron ist auf eine definierte Transportaufgabe zugeschnitten und nutzt alle Vorteile der Standardisierung. Als vorkonfigurierte Lokomotive ist der Smartron für den Güterverkehr in Deutschland konzipiert und ermöglicht Kunden einen kosteneffizienten Betrieb bei hoher Betriebssicherheit. Der Smartron hat die Zulassung für Deutschland bereits erhalten. Die Loks sind ab sofort bestellbar und können ab Ende 2018 geliefert werden. Für Probefahrten und Vorführungszwecke steht Kunden eine erste Lok ab sofort zur Verfügung.

Единственият останал участник в обществената поръчка за 10 нови магистрални електрически локомотива иска 2 млн. лв. под индикативната стойност в поръчката

„БДЖ-Пътнически превози“ ще спести малко над 2 млн. лв. от прогнозната стойност на десетте локомотива „Сименс“, които ще поръча в близките дни. Това стана ясно след отварянето на ценовата оферта на консорциума ДЗЗД „Сименс Трон“ – единственият кандидат в обществената процедура за доставка и гаранционна поддръжка на 10 новопроизведени магистрални електрически локомотива за нуждите на държавния пътнически жп превозвач. Предложената от ДЗЗД „Сименс Трон“ цена е с 3.5% по-ниска от обявената прогнозна цена на „БДЖ-Пътнически превози“, която е 57.5 млн. лв. без ДДС.

Освен намалението на цената ДЗЗД „Сименс Трон“ е предложил и увеличение на гаранционният срок на локомотивите от 24 на 36 месеца, стана ясно още след отварянето на ценовото предложение на консорциума.

Като бонус дружеството ще достави и допълнителни резервни части за локомотивите.

Припомняме, че обществената поръчка беше обявена на 18 ноември 2019 г. На 10 февруари „БДЖ-Пътнически превози“ изпрати покани за участие в конкурса до адресите на трима производители – ДЗЗД „Сименс Трон“, „Бомбардие транспортейшън“ и „Щадлер рейл Валенсия“, като накрая оферта подаде единствено първата фирма.

Според осведомени бъдещите локомотиви на „БДЖ-Пътнически превози“ ще са модел Siemens Smartron – такива, каквито вече закупи пловдивския превозвач ПИМК. Според техническите изисквания те ще са за максимална скорост 160 км/час и с максимална мощност над 4.5 МВт. Първият локомотив трябва да бъде доставен до 18 месеца след подписването на договора, а останалите 9 – до шест месеца след него. Цената от малко над 55 млн. лв. без ДДС включва и доставката им до Локомотивно депо – София.

„БДЖ-Пътнически превози“ изпитва крещяща нужда от локомотиви и постоянно отменя влакове поради липсата им. Онзи ден дружеството отмени три пътнически влака – един от Сливен до Карлово и два – между Сливен и Зимница. Вчера само до 10.00 ч. вече бяха отменени също три влака – два между Стара Загора и Карлово и един от Макоцево до Антон.

Източник: economic.bg

ЖП транспорт

Оферта от БДЖ: Работите при нас 5 г., не плащате такса във вуз

„Булгартрансгаз“, „Български пощи“, „Винпром АД“, ТЕЦ „Марица Изток 2“ ЕАД, Националната електрическа компания, „Джи Пи Груп“, „Аджибадем Сити клиник“, БДЖ, „Монтюпе“ и т.н. – това са само част от 146-те […]