Скандално видео: Локомотивите в БДЖ се крепят на тел, канап и тиксо

Скандално видео, публикувано от потребителя Ангел Ангелов във Фейсбук, разбуни духовете в специализираните железничарски групи. Локомотивният машинист е показал състоянието на кабината на превозното средство, в което личат изобретения в стил „Направи си сам“. Скоростомерът на локомотива е закрепен с увита тел, а за по-сигурно има няколко ленти тиксо.  Директната спирачка от своя страна е обезопасена с канап, който трябва да я пази да не се включи самоволно. Най-интересна обаче е системата от усукани телове, която машинистите са изобретили, викайки неволята, и с която се палят и гасят прожекторите на локомотива.

Своите впечатления остявят и други машинисти. „Аз също съм правил подобни системи от павета и дъски, с които затварям и отварям вратата на локомотива“, пише друг потребител.

Част от машинистите питат колегите си защо не отказват да се качат на машина в такова състояние, но получават отговор: „Ако колегата откаже да се качи там, най-вероятно ще се качи за постоянно на първия рейс за вкъщи за постоянно“.

„Очевидно обещанията за ремонт на техниката са все още обещания“, коментира пред Транспортал жп експертът Варужан Апелян. Според него обяснения трябва да дадат не само от компанията „БДЖ Холдинг“, но и от ИА „Железопътна администрация“, които са издали сертификат за безопасност на такъв локомотив.

Линк към видеото във фейсбук

Автомобилен транспорт

„Капитал“: Голямата тол схема: държавата подари системата на Kapsch

След няколко години увъртане държавата в лицето на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) окончателно вдигна ръце от системата за електронни винетки и тол такси и я „подари“ на частна фирма. Това […]

Въздушен транспорт

Летище София уволни служител за коментар „Оставка!” под лайв стрийм на Борисов

Държавното Летище „София” е уволнило нелоялен към правителството служител за коментар “Оставка” под пост на премиера Борисов. Това стана ясно от сигнал на Михаел Христов до „Биволъ”. До неотдавна той […]

ЖП транспорт

Стартира модернизацията и на ключовия железопътен участък Костенец-Септември

Генералният директор на НКЖИ инж. Красимир Папукчийски даде старт на строителните дейности  за модернизация на железопътния участък Костенец-Септември, част от проект „Модернизация на железопътна линия София-Пловдив“. Събитието се състоя на […]