Служебният министър Георги Тодоров: Спрял съм абсолютно всички предстоящи поръчки на БДЖ

Спрял съм абсолютно всички предстоящи поръчки на БДЖ. Това каза служебният министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията Георги Тодоров в предаването „Още от деня“ по БНТ.

„Започнах с проверка на финансовото състояние на самото министерство, как се изпълнява бюджетът, възложил съм две нарочни проверки в БДЖ по отношение на две конкретни поръчки – за ремонт на вагони и за охрана“, заяви той.

Тодоров посочи, че го притесняват законосъобразността и целесъобразността на сключените договори. По думите му договорът за ремонт на локомотиви е за 27 млн. лв. за 15 вагона. Георги Тодоров допълни, че окончателно ще се произнесат по тези договори, когато излязат резултатите от проверката. Той поясни, че отговорността при нарушения ще понесе този, който е сключил договора – ръководството на холдинг „БДЖ“.

„Спрял съм абсолютно всички поръчки на БДЖ предстоящи и няма да ги възобновя, преди да се убедя, че критериите и условията са достатъчно прозрачни и достатъчно конкурентни за повече от един участник. Ако имам съмнения в определени критерии, ще бъдат ревизирани и чак тогава ще стартира която и да е поръчка в БДЖ“, заяви служебният министър. Той допълни, че може да бъде стартирана наново процедура за спряната поръчка за закупуване на 15 нови локомотива, ако конкуренцията бъде осигурена чрез прозрачна процедура.

Георги Тодоров каза още, че по програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ се финансира изграждането на железопътна инфраструктура, като по тази програма за този програмен период са предвидени около 4 млрд. лв., и това не е единственият източник на финансиране, а целта е за този период да бъде осигурено ново трасе от сръбската граница през София, Пловдив до пристанище „Бургас“, и, съответно, до турската граница.
„Считам, че това ще бъде реализирано до края на програмния период“, заяви той.

Тодоров коментира също, че конференцията по инициативата „Три морета“ е генералната репетиция за срещата на върха на 8 и 9 юли, като се акцентира на транспортната, енергийната и цифровата инфраструктура. Той отбеляза още, че не вижда перспективи жп линията Русе – Варна да бъде изградена по тази инициатива. Служебният министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията уточни, че по тази инициатива трябва да се търсят връзки, които да свържат държавите, които участват в нея, т.е., Балтийско море да се свърже с Черно море.

Георги Тодоров посочи, че от българска страна може да се потърси възможността за железопътно свързване между нашите пристанища в Русе, Бургас и Варна в Александропулис.

Автомобилен транспорт

Михаил Рангелов, главен редактор на Транспортал: За Украйна ще има план за възстановяване след войната, България задължително трябва да се включи в него

След приключването на войната в Украйна ще има нов план „Маршал“ за възстановяването на разрушенията. Средствата ще бъдат много големи и политиците в България задължително трябва да ни включат в […]

ЖП транспорт

ЕК одобри Програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027

Програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 беше одобрена днес от Европейската комисия. Това е първата голяма инфраструктурна програма за България, която е приета от Европейската комисия. Бюджетът на програмата е приблизително 1.61 […]

Воден транспорт

Турция вдига петкратно таксите за кораби през Босфора, транспортният министър с остра реакция след сигнал от бизнеса

България има само десет дни за реакция срещу решението на Турция да вдигне петкратно таксите за преминаване през Босфора, коментира пред Транспортал Стоян Новаков, бивш транспортен заместник-министър в правителството на […]