„Студен душ“ за превозвачите ни – Пакет „Мобилност“ се задава

Комисията по транспорт към Европейския парламент отхвърли предложението на българския евродепутат Андрей Новаков спорният пакет „Мобилност“ да бъде върнат за преразглеждане в Еврокомисията. Евродепутатите от България обещаха да търсят компромисно решение и да се опитат да извоюват поне нашите превозвачи да не се налага да се връщат до базата на всеки 4 седмици.

„Българската позиция в последната година беше доста добре координирана между отделните политически партии, а също така между правителството и бранша, което даде възможност да имаме стабилни и обосновани искания към Европейската комисия“, посочи бившият министър на транспорта Петър Мутафчиев в „България сутрин“.

Той допълни, че целта на българската позиция е била в Комисията да се върне пакета от трите досиета – за командировките, почивките, а също така и за каботажа – връщането на камионите в страната, в която са регистрирани.

„Вече шансовете ни са много по-малки, затова се говори и за отстъпки. Влизаме в триалог между Съвета на Европа, Европейската комисия и Европейския парламент. И имаме много малко възможности да влияем там“, каза още Петър Мутафчиев.

„Това са нормални процеси и печели този, който е активен. Този, който успява да убеди другите в своята правота и че интересът на страната е близък до този на другите страни“, заключи той.

„Първоначалната идея на пакета – единна регулация и подобряването условията на труд, е нещо добро. При дефицит на шофьори в момента в Европа, ние ще сме първите, които ще подкрепим законова регулация, която да подобри техните условия. От въвеждането на пакета до сегашния етап, той драстично се измени“, коментира Николай Рашков от Съюза на международните превозвачи пред репортера на Bulgaria ON AIR Стоян Тричков.

И допълни, че до момента нашата позиция като бранш и като държава, е в абсолютно единомислие с румънската държава и бизнес. Ако румънският комисар бъде одобрен, ще имаме по-улеснена работа с комисията, което е важно за нас, защото ние искаме да бъдем част от решението, да стигнем до балансиран мобилен пакет, стана ясно още от думите на Рашков.

dnes.bg

ЖП транспорт

Бъдещето на товарния транспорт: от интермодалност към синхромодалност

Tочно като пътнически транспорт, секторът на товарния транспорт е по средата на пълна промяна. Предизвикателствата и желанията за промяна са големи, тъй като опасенията относно изменението на климата, качеството на […]

Автомобилен транспорт

Иван Петков, общински съветник от БСП – гр. Пловдив: Бъдещето на пловдивския градски транспорт е в електрическите автобуси

Господин Петков, накъде трябва да се развива транспортът в Пловдив след местните избори? Най-важната задача пред новия кмет ще бъде изградената транспортна система да заработи. Трябва да могат да се […]