Създадена е организация за обслужване на пътниците по време на модернизацията на жп възел София

Създадена е организация за обслужване на пътниците във връзка с изпълнението на проекта за развитие на железопътен възел София, в участъка София-Волуяк. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков при откриването на пресконференция на ръководствата на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ и Български държавни железници във връзка с координираните действия за изпълнение на реконструкцията и за осигуряване на комфорта на пътуващите.

От 29 април се въвеждат промени в организацията на движение на влаковете през Централна гара София поради стартиране на модернизацията на коловозите. По време на ремонта няма да се използват от първи до седми коловоз. Движението ще се осъществява от 8-ми до 14-ти коловоз, като ще бъде създадена организация за транзитно преминаване на влаковете. По този начин ще се намали времето за композиране и престой на влаковите състави в гарата.

От 560 влака на ден, които се движат в цялата страна, 170 композиции преминават през Централна гара София (85 тръгващи и 85 пристигащи). Това е около 30 % от всички влакове. Допълнително през гарата преминават още 30 служебни влака, предназначени за композиране на състави.
За по-гъвкаво осигуряване на движението, ще бъдат променени разписанията с до 10 минути на около 20 регионални влака.
Развитието на железопътен възел София се съфинансира чрез Механизма за свързване на Европа. То включва два основни договора: „Проектиране и строителство за модернизация на коловозно развитие на Централна гара София и жп участък Централна гара София-Волуяк“ и „Проектиране и строителство на системи за сигнализация и телекомуникации и Европейска система за управление на влаковете (ERTMS)“.
Модернизацията на железопътната инфраструктура в жп възел София ще доведе до подобряване на  безопасността на железопътната мрежа чрез инсталиране на нови интелигентни системи като Европейската система за управление на железопътното движение (ERTMS), сигнализация и GSM-R комуникации. Ще бъде увеличен капацитетът и скоростта на линията, а жп транспортът ще се превърне в конкурентен на автомобилния.

Източник: http://www.desant.net/show-news/56201?fbclid=IwAR2g3gfwHilCWYw_ejtB-9DVMug_vkjKSmqEspBYqbNlPn0ryLkmQ9wNj9M

ЖП транспорт

CER отчита мрачно първо тримесечие на 2021г за железопътния транспорт

През март 2021г пътническите оператори отчетоха намаление на 600 милиона евро на седмичните приходи. Shutterstock.com Приходите от пътниците останаха на половината от първото тримесечие на 2019 г. през първото тримесечие […]

ЖП транспорт

Настояще и бъдеще при модернизирането на железопътната инфраструктура в България

Гост в сутрешния блок по ТВ СКАТ: инж. Илия Илиев – Асоциация по железопътна сигнализация, автоматика, комуникация и индустрия (RASTIA) ЕС е определил 2021 г. за Европейска година на железопътния […]