Сянката на Доган: Транспортният министър на кабинета „Орешарски“ говори за съд заради пристанище Езерово

„Предвид особената настървеност на много издания и изказвания на заинтересовани политици и журналисти, занимаващи се с „РАЗСЛЕДВАНИЯ“, последното от които е разследването на АКФ от 07.07.2022, в което освен имената няма почти нито един верен факт, ще се опитаме да отговорим на всички широко дискутирани въпроси“. По този начин от ТЕЦ Варна решиха да нарушат публичното си мълчание относно дейността си и по темата за удълбочаването на Варненското езеро – със специално писмо, подписано от Данаил Папазов в качеството му на изпълнителен директор на ТЕЦ Варна ЕАД, Пристанище ТЕЦ Езерово ЕАД и Сигда ООД.

Относно придобиването на ТЕЦ „Варна“ poster Твърдението е, че фирма „Сигда“ ООД е купила ТЕЦ-а по следния начин: „Сделката беше изцяло финансирана от българска банка и всички плащания са извършени по банков път“. Няма посочване на името на въпросната банка. Има и следното уточнение: „В края на месец декември 2017, ръководството на „Сигда“ ООД влезе във владение на ТЕЦ Варна. Фирма „Сигда“ ООД по това време беше собственост на Ивелина Папазова и Станислав Папазов (по 50%)“. Припомняме, че това са децата на транспортния министър от кабинета „Орешарски“ Данаил Папазов. А на 07.08.2018 г. Ахмед Доган придобива 70% от капитала на „Сигда“ ООД срещу неизвестна цена. Развитие на ТЕЦ-а и удълбочаването на каналите през Варненското езеро В сегашното съобщение се казва още, че ТЕЦ Варна бил неработещ от 5 години, когато „Сигда“ го взела, а пристанище „Езерово“ – от над 10 години.

„От началото на 2018 година започнахме със свои сили и средства ремонти едновременно на пристанищен терминал и ТЕЦ, като се насочихме към блок 4, поради най-доброто му техническо състояние от трите блока“, пише още в обясненията. За произхода на средствата за ремонт няма допълнителна информация в съобщението. Но в него се подчертава, че в края на 2018 година „успяхме да пуснем ТЕЦ в експлоатация с нова горивна система на газ. Всичко това сме го правили само и единствено, за да бъдем в унисон с изискванията на околната среда“. Изрично в подписаното от Папазов писмо е посочено, че новите собственици признали кейовата стена на пристанище „Езерово“ за собственост на държавата, а Министерството на транспорта взело решение да издаде лиценз за двама оператори.

Tвърди се и, че ТЕЦ Варна отремонтирал изцяло кейовата стена. За периода 5 септември, 2018 (дата на издаване на първото удостоверение за експлотационна годност) – до юли 2022 година държавата е спечелила близо 4 000 000 лв. от пристанищни такси и цени на предоставяните морско-технически пристанищни услуги, казват още от ТЕЦ-а.

„Относно т.нар. удълбочаване отново декларираме, че на терминала Пристанище ТЕЦ Езерово нито един куб. см не е драгиран от ДППИ (Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“), нито от друго дружество през последните 20 години. Напомняме на всички, които оттук нататък ще цитират подобни неща, че ще си потърсим правата в съда“, казват от ТЕЦ Варна. Припомняме, че още преди година съдът задължи ДППИ да разкрие два важни документа по темата: 1. Копие от сключено споразумение между ДП „Пристанищна инфраструктура“ и „ТСВ“ ЕАД за удълбочаване на Канал 1 и Канал 2 на Пристанище Варна. 2. Копие от Инвестиционен проект за удълбочаване на Канал 1 и Канал 2 на Пристанище Варна. Тези канали минават през Варненското и Белославското езеро (Канал 2, който стига до пристанище „Варна-Запад“) и от Черно море през Варненското езеро (Канал 1). Най-голяма изгода от разширението на каналите има пристанището, което обслужва ТЕЦ Варна. След реализацията на проекта, „Пристанище ТЕЦ Езерово“ ще може да приема зърнени товари и контейнери. Проектът за разширение е стотици милиони и беше пуснат от третото правителство на Бойко Борисов.

„Относно развитието на Пристанище ТЕЦ Езерово следващ етап е изграждането на зърнен терминал, за който вече четири години чакаме Генерален план“, пише в сегашното писмо, подписано от Папазов. Не се уточнява какво е накарало собствениците на предприятие в енергетиката (ТЕЦ Варна) да се насочат към развитие на такава дейност, отговаряща на бизнес в хранително-вкусовата промишленост.

ЖП транспорт

Железничари с отворено писмо до транспортния министър

На дневен ред може би е необходимо предприемането на стъпки за изготвяне и приемане на национална транспортна политика, както и актуализиране на търговските политики в железопътните дружества с цел привличане […]

ЖП транспорт

Бившият директор на НКЖИ Красимир Папукчийски стана зам.-министър на транспорта

Със заповед на министър-председателя Гълъб Донев са назначени трима заместник-министри. На длъжността заместник-министър на транспорта и съобщенията е назначен Красимир Папукчийски. Заемал е различни ръководни длъжности в Национална компания „Железопътна […]

Автомобилен транспорт

АПИ обяви обществена поръчка за проект на магистрала “Гюешево – Дупница“

Агенция „Пътна инфраструктура“ днес стартира обществена поръчка за избор на изпълнител за изработването на идеен и технически проект с подробен устройствен план – парцеларен план за изграждането на автомагистрала „Гюешево […]