Тръгва първият редовен товарен влак от Индия за Русия през Азербайджан

През месец юни на 2021 година дъщерната ковпания на „Руски железопътни линии“ – „РЖД Логистика“ (РЖДЛ) планира да пусне редовен товарен (контейнерен) влак от Индия за Русия, като маршрутът му ще премине и през Иран и Азербайджан.

Генералният директор на РЖДЛ – Дмитрий Мурев заявява на конференция, проведена в рамките на Петербургския международен икономически форум, че досега по международния транспортен коридор „Север – Юг“ са пътували влакове само в изпитателен режим, съобщава blacksea-caspia.

„Ние планираме да пуснем още един влак, вече не изпитателен, а постоянен. Липсата на железопътен участък в Иран не ни пречи да организираме превозите. Да, там те ще са автомобилни, но това във всеки случай е мултимодална превозна услуга“, добавя ръководителят на РЖДЛ.

На територията на Иран и до сега не е достроен участъкът на железопътната линия между населените пунктове „Решт“ и „Астара“, с дължина 250 километра, като за сега сроковете за завършване на строителните работи остават неясни. Мурев е обяснил, че е възникнал проблем поради факта, че трасето трябва да премине през селскостопански земи и иранските власти все още не са решили въпроса дали да ги отчуждат.

Освен това засега не е намерен и инвеститор.

Санкционният режим, който е около Иран, със сигурност пречи и международните играчи, които биха могли да се включат в този проект, изчакват, за да видят как ще се развие ситуацията“, обяснява Дмитрий Мурев.

Припомняме, че международният транспортен коридор (МТК) „Север – Юг“ има дължина 7,2 хиляди километра и свързва Санкт Петебург с индийския град Мумбай. Споразумението между страните, през които преминава железопътната линия, беше подписано още през 2000 година. По-късно, към него се присъединиха Азербайджан, Армения, Белорусия, Казахстан, Оман и Сирия.

Западният маршрут на международния транспортен коридор включва „пряка железопътна връзка през граничните пунктове Самур (Русия) – Ялама (Азербайджан) с по-нататъшно излизане на железопътната мрежа на Иран през граничния пункт Астара (Азербайджан) – Астара (Иран)“, според руския вестник „Ведомости“.

Очаква се, че строителството на железопътния участък между Иран и Азербайджан ще намали обема на транзита на руски външнотърговски товари през Турция между 13 и 20 на сто. Един от проблемите, забавящ осъществяването на проекта, е различната ширина на междурелсието, което в Русия и Азербайджан е 1520 милиметра, докато в Иран е 1435 милиметра.

Първото изпитателно изпращане на контейнерен влак от Индия за Русия през Иран и Азербайджан по западния маршрут на МТК „Север – Юг“ е осъществено през месец октомври 2016 година. Крайната точка на маршрута е бил транспортно – логистичния комплекс „Фрейт Виллад Ворсино“ в Калужка област.

Източник: https://news.bg/int-economics/tragva-parviyat-redoven-tovaren-vlak-ot-indiya-za-rusiya-prez-azerbaydzhan.html?fbclid=IwAR23R240lRgKH4scw7xUKpAtJE2zxok3qG_-QGg2Aeys1AvDWzOKE9GoSDM

ЖП транспорт

Господин министър, къде сте?

През последните дни станаха известни за гражданското общество редица крупни сделки в българските железници, като модернизация на пътнически вагони в Дряново за 27 млн. лв. без обществена поръчка, 26,5 млн. […]

Автомобилен транспорт

Уволненият шеф на ”Автомагистрали” отказва да напусне поста си

Нямаме никакво намерение да напуснем постовете си в управителния съвет на ”Автомагистрали” ЕАД. Това заяви пред ”24 часа”, една от близките медии на ГЕРБ, изпълнителният директор на държавното дружество инж. […]