Търгове за 137 км от АМ Хемус до два месеца

В рамките на следващите месеци ще бъдат обявени обществени поръчки за строителството на още 137 км от АМ „Хемус“.

Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков по време на инспекция на строителството на обходния път на Габрово. „През месец август стартират тръжните процедури за строителството на 52 км. от аутобана между п.в. „Боаза“ и разклона за Плевен и Ловеч, за да може през следващата година да започне и реалното строителство, обясни той. – През септември очакваме да бъде обявена и процедурата за още 85 км от АМ „Хемус“ – до Велико Търново.“

През август стартира реалното строителство и на 16,2 км от Белокопитово към Буховци. Договорът е за инженеринг и се прави допроектиране, като разработката е приета на Експертен съвет в Агенция „Пътна инфраструктура“. Остава издаването на разрешение за строеж от МРРБ, като срокът за обжалване е двуседмичен.
Министърът съобщи още, че строителството на 9,3-километровия участък от АМ „Хемус“ между Ябланица и п.в. „Боаза“ е готово на 30% и прогнозира, че до септември следващата година обектът може да бъде завършен.
До 15 дни ще стартира обществената поръчка и за изграждането на най-тежкия участък от АМ „Струма“ – между Крупник и Кресна, през Кресненското дефиле, който включва тежки инженерни съоръжения. Тя ще бъде в две обособени позиции, като и двете ще бъдат за изработване на технически проект и строителство. Първият участък ще бъде дълъг 13,2 км, ще започва на около 80 м след пътен възел Симитли – Разлог и ще свършва след пресичане с пътя „Стара Кресна – Ощава“. Той ще включва 3 пътни възела, 10 виадукта с обща дължина 3,5 км, надлези и подлези, както и 3 тунела. От него ще започва вторият участък, който ще бъде с дължина 10,4 км и ще се влива в обходния път на Кресна. Той включва още 1 пътен възел, 11 виадукта с приблизителна дължина 5 км, 9 надлези и подлези, както и 4 тунела. Двата участъка на пътя ще бъдат с по две ленти за движение с ширина 3,5 м, водещи ивици по 0,25 м и два банкета с ширина 1,5 м. На места ще бъде изградена и трета лента за товарни автомобили, според характеристиките на терена.
Очаква се до месец – два да приключи и строителството на обходния път на Габрово, който е подходът към бъдщеия тунел под Шипка. За изграждането на тунела Нанков съобщи, че разработката на идейния проект вече е приета на експертен съвет в МРРБ и се разглеждат различни варианти за финансиране.

източник: kamiono.bg

Автомобилен транспорт

Росен Желязков: Яд ни е, можехме да решим въпроса с пакета „Мобилност“ за целия 700-членен ЕП

Всеки член на Европейския парламент организира така своя дневен ред, че да присъства на заседание. Това каза министърът на транспорта Росен Желязков във включване по телефона в сутрешния блок на […]

Автомобилен транспорт

Автомобили на приложението за такси „Максим“ са спрени от движение

На шофьори на автомобили на компанията за споделени услуги за пътуване „Максим“, която действа на същия принцип, както вече спряната „Юбер“, са били съставени актове, а със заповед са спрени […]

Автомобилен транспорт

Загубихме отлагането на пакет „Мобилност“ с два гласа

Със 156 на 154 гласа България и останалите страни – членки току-що загубиха битката за отлагането на пакета „Мобилност“. Това се случи току-що на заседание на Европейския парламент в Страсбург. […]