Франция поръчва първите си водородни влакове

SNCF Voyageurs, от името на четири френски региона, поръчани от Алстъм първите 12 електрически водородни влака с двоен режим, с възможност за два допълнителни влакови композиции, от гамата Нарада Поленентна за Региолис.

Оверн-Рон-Алпи, Бургундско-Франш-Конте, Гран Ест и Окситание са четирите региона, които ще оперират първите водородни влакове във Франция.

190 милиона евро са стойността на договора, от които френското правителство ще предостави 47 млн.

Три поливаленти H2 на стойност общо 52 милиона евро ще бъдат разгърнати в железопътната мрежа Бургундско-Франче-Коте, между Оксер и Ларош-Мигенен.

Три плюс двете по желание влака ще се движат в района на Гранд Ест, където ще бъдат произведени и всички заредени влакове – на райхсхоффен.

Регионът на Окситани ще получи три влака с водород Régiolis, които ще оперират по линията На Монреал – Люшон, която се очаква да бъде отворена отново до 2025 г. Заводът Alstom в Тарб, разположен в департамент Hautes-Pyrénées в региона Occitanie, също ще бъде включен в производството на поръчаните влакове. Регионът „единствената поела ангажимент за четирите решения за екологизиране за регионалните си влакове – Régiolis Hybrid, батериен влак, биоГНV и водород“, обясни Керъл Делга, председател на регионалния съвет на Occitanie /Pyrénées – Méditerranée.

Според договора, Алстъм ще достави четири коли, 72 метра дълги влакове. Всеки влак ще има общ капацитет от 218 места и същата динамична производителност и ниво на комфорт като двурежимния електрически дизелов вариант.

Чрез тази поръчка Франция ще се възползва от безплатните емисионни влакове, осигуряващи на пътниците висококачествени транспортни услуги. Този ред бележи историческа стъпка към устойчива мобилност, която отговаря на целите на Франция за преход към намаляване на емисиите на парникови газове и шумовото замърсяване, амбиция, подкрепена от правителството чрез своя водороден план, стартиран през юни 2018 г.

„Франция има всичко необходимо, за да стане шампион по водород: френското правителство е напълно ангажирано да превърне тази амбиция в реалност“, каза Жан-Батист Джебари, министър Делегат за транспорта, френското министерство на екологичния преход.

Тя е напълно в съответствие с програмата Planeter за намаляване на въздействието върху околната среда на регионалните решения за мобилност на SNCF Voyageurs, въз основа на убеждението, че въвеждането на по-регионални експресни влакове (ВЕ) може значително да намали емисиите на CO2. Други френски региони вече изразиха интерес да участват във втори етап на проекта.

Тази официална френска поръчка за електрически водородни влакове е резултат от две години съвместни усилия от страна на различните заинтересовани страни на проекта. Двумоден електрически водород Coradia Polyvalentен влак отговаря на изискванията на различните влакове във Франция и има автономия до 600 км върху участъци от неелектрифицирана железопътна линия.

Германия е първата страна, поръчана от първия в света водороден влак – Coradia iLint влак, разработен от Алстом. През 2020 г. влакът успешно е преминал една година и половина от пробната експлоатация в Германия, където 14 влакове Coradia iLint ще влязат в експлоатация от 2022.

През декември 2020 г., след успешни опити в Австрия,Федералното министерство за опазване на климата и мобилността одобри иновативните влакове.

Италия също отбеляза първия си договор за водороден влак. Миналата година операторът на Ломбардия Ferrovie Nord Milano поръча 6 влака с водородни горивни клетки с възможност за още 8 влака.

След изпитванията на Coradia iLint по линията Грьонинген – Леуварден, нидерландската провинция Грьонинген съобщава, че влакът е изпълнил четирите цели на рамката за изпитване.

Източник: Four regions mark the first order for electric-hydrogen trains in France (railwaypro.com)

ЖП транспорт

CER отчита мрачно първо тримесечие на 2021г за железопътния транспорт

През март 2021г пътническите оператори отчетоха намаление на 600 милиона евро на седмичните приходи. Shutterstock.com Приходите от пътниците останаха на половината от първото тримесечие на 2019 г. през първото тримесечие […]

ЖП транспорт

Настояще и бъдеще при модернизирането на железопътната инфраструктура в България

Гост в сутрешния блок по ТВ СКАТ: инж. Илия Илиев – Асоциация по железопътна сигнализация, автоматика, комуникация и индустрия (RASTIA) ЕС е определил 2021 г. за Европейска година на железопътния […]