Франция с „голяма авантюра“: Показа нов модел високоскоростен влак

Френският президент Еманюел Макрон обяви днес ново начало на големите железопътни проекти във Франция, като представи нов модел високоскоростен влак по случай 40 години от първите Те Же Ве (TGV) в страната, предаде Франс прес.

По думите му, това е голяма авантюра, която трябва да продължи с нови мащабни инвестиции.

Високоскоростните влакове са превозили 3 милиарда пътници от пускането им през 1981 година, изтъкна президентът на церемония на Лионската гара в Париж.

Той представи макет на мотрисата на бъдещия Те Же Ве Ем (TGV M) – т. нар. Те Же Ве на бъдещето – който ще бъде пуснат от френската държавна жп компания Ес Ен Се Еф (SNCF) през 2024 година.

След избирането си за президент през 2017 година Макрон обяви „пауза“ на новите проекти, той като изграждането на 2700 километра високоскоростни жп линии беше натежало силно върху финансите на националния жп оператор.

След жп реформата през 2018 година и програмата за обновяване на жп линиите вече може отново да започнат планове за бъдещето, отбеляза Макрон. По думите му десетилетието на 2020 година ще бъде новото десетилетие на високоскоростните влакове.

Френската държава се е ангажирала да инвестира 6,5 милиарда евро в жп връзките Бордо-Тулуза, Монпелие-Перпинян и Марсилия-Ница. Сумата се равнява на 40 процента от планираните разходи, като останалата част ще се финансира от местните власти и от Европа.

Новият Те Же Ве от осмо поколение няма да бъде по-бърз от предшествениците си (320 км/ч), но ще бъде по-комфортен, по-адаптивен и по-екологичен.

Високоскоростните влакове Те Же Ве са лансирани от президента Жорж Помпиду, произведени са от следващия държавен глава Валери Жискар Д’Естен и са пуснати за първи път на 22 септември 1981 година от Франсоа Митеран.

Първата мотриса е била оранжева и е развивала до 260 км/ч, като е изминавала разстоянието между Париж и Лион за 2 часа и 40 минути вместо 3 часа и 40 минути с дотогавашните най-бързи влакове. Още през 1983 година времето е намалено до 2 часа.

Източник: https://m.dir.bg/business/ikonomika/frantsiya-s-golyama-avantyura-pokaza-nov-model-visokoskorosten-vlak-snimki

Симеон Ананиев
ЖП транспорт

Проф. Симеон Ананиев: От 30 години нищо не се прави за безопасността в жп транспорта

декември 1, 2022

Вчера отново имаше инцидент с влак. Той се блъсна в паднала скала по пътя София –Бургас, между Клисура и Христо Даново. Един от вагоните и локомотивът дерайлираха. Професор Симеон Ананиев, […]

ЖП транспорт

НКЖИ: Дъждът е причина за катастрофата на влака София – Бургас

декември 1, 2022

Дъждовното време е причинило свличането на земна маса, след което скала падна върху железопътната линия София – Бургас. Това заяви за „Хоризонт“ главният ревизор от „Национална компания железопътна инфраструктура“ Кирил […]

Автомобилен транспорт

Кабинетът засекрети тол системата като обект от национална сигурност

декември 1, 2022

С постановление на Министерския съвет Национално тол управление, което е част от структурата на Агенция „Пътна инфраструктура“, е определено за стратегически обект от значение за националната сигурност. Целта е обезпечаване […]