Холандска компания пуска първите в света електрически и автономни баржи

Port-Liner, холандска компания за корабостроене в Холандия, ще пусне на пазара първите в света напълно електрически и автономни баржи за контейнери през август. Компанията е разработила съдовете като безвъглероден и ефективен начин за транспортиране на стоки по европейските водни пътища. Веднъж пуснати в експлоатация, баржите на Port-Liner ще представляват алтернатива на емисиите на дизелови камиони и микробуси.

Баржите с батерии са проектирани да бъдат напълно автономни товарни кораби. Те първоначално ще преминават канали в Белгия и Холандия. Следващото лято компанията ще започне да обслужва пристанищата в Амстердам, Антверпен и Ротердам.

Port-Liner сега са съсредоточили усилията си към пускането на изцяло електрическите баржи – първите в Европа. Независимо, че компанията е проектирала своите баржи да бъдат напълно автономни и да работят без екипаж, корабите ще бъдат обслужвани за първоначалната им фаза на експлоатация.

Баржите на Port-Liner също са проектирани с оглед на вътрешните водни пътища, намерени в Холандия и Белгия. В резултат на това товарните баржи могат лесно да преминат под мрежата от мостове, които преминават по водните пътища. Електрическите двигатели на шлеповете се захранват от масивни батерии с дължина 6 метра, като всеки заряд осигурява около 15 часа енергия.

Тъй като баржите на Порт-Линър се захранват с електричество, специалистите от индустрията са ги нарекли „Тесла на каналите“. Но тяхната електрическа енергия не е само предимството на баржата пред традиционните транспортни методи. Без необходимост от екипаж, баржите на Port Liner са с почти 10% повече място за съхранение. Освен това батериите на баржата ще се зареждат от доставчик на енергия без въглерод.

С такива чисти енергийни данни, тези нови кораби са настроени да нарушават транспортирането на изкопаеми горива.

Port-Liner планира да пусне пет баржи през август. Корабите ще бъдат с ширина 6,7 метра и дължина 52 метра. Всяка баржа може да се движи над 400 тона и разполага с достатъчно пространство за всеки 20 контейнера. Всъщност, шлепове са в състояние да държат повече контейнери, но ниските мостове над каналите предотвратяват това. В резултат на това компанията вярва, че нейните шлепове са в състояние да превозят над 20 000 дизелови микробуса и камиони на път през годината.

Автомобилен транспорт

Георги Свиленски, БСП: Трябва да е ясно кой носи политическата отговорност за изгорялата магистрала „Струма“

Трябва да е ясно кой носи политическата отговорност за изгорялата магистрала „Струма“. Това каза заместник-председателят на ПГ на „БСП за България“ Георги Свиленски по време на пресконференция, предаде репортер на […]

Воден транспорт

Изключиха българския морски флаг от всички списъци на Парижкия меморандум

България е изключена като собственик на морски флаг от всички списъци на Парижки меморандум – организация на всички европейски и част от световните морски страни, касаеща пристанищния контрол на корабите. […]

Автомобилен транспорт

Тишината на милиардите: Какво не ни казват за винетките и тол системата?

Година след започването на дългоочакваното изграждане на българската тол система, Агенция Пътна Инфраструктура (АПИ) поетапно отстъпва пред натиска на корпоративните интереси на австрийска група от фирми, водени от Капш Трафик […]