Цифровизацията на железопътния транспорт подобрява инфраструктурата и качеството на обслужване

Цифровизацията на железопътния транспорт подобрява инфраструктурата и качеството на обслужване, коментират д-р Людмил Иванов – председател на Асоциация по железопътна сигнализация, автоматика, комуникация и индустрия (RASTIA), и проф. Симеон Ананиевпредседател на Клъстер „Зелен Транспорт“, в предаването „В развитие“ с водещ Вероника Денизова.

„Цифровизация на железопътния транспорт се изразява в новите системи, които отменят аналоговите такива с времето. Те позволяват по-безопасно движение на влаковете. За потребителите това са мобилни приложения“, уточнява д-р Людмил Иванов.

Нашите железници в един дълъг период са били сред водещите като качество на услугата в Европа, смята проф. Симеон Ананиев. „В последните 20 години в железниците сякаш всичко е спряло като философия на обслужване и мениджмънт“, констатира той.

„На конференцията „Цифровизацията на железопътния транспорт в България“ представители на  различни институции, превозвачи, НПО и бизнеси обсъдиха какво може да се подобри в процеса по ускоряване на цифровизация главно в посока менажиране трафика и управление на влаковото движение. Вече сме задължени от ЕС да въвеждаме IRTMS система и в България е въведена в експлоатация между Пловдив и Свиленград и отчасти от септември до Бургас. Тази система ще повиши пропускателната възможност и безопасността по трасето“.

Железниците отдавна са част от Национална компания „Железопътна инфраструктура“, която осигурява равнопоставен достъп до всички железопътни превозвачи, пътнически и товарни, обяснява проф.Симеон Ананиев. Цифровизацията в случая е цифровизация на инфраструктурата, на превозните средства и на платформите за обслужване на пътници и товари, допълва гостът.

„За да имаме добре опериращ коридор, трябват и усилия на съседните държави. Необходима е единна мрежа и европейска свързаност. От 2019 г. влиза в сила 4-ият железопътен пакет за мобилност, където либерализацията на железопътния транспорт пристъпва към по-висока ниво. Става дума за нови железопътни пътнически оператори, които да функционират безпроблемно на територията на страната, твърди д-р Людмир Иванов.

„Невъзможно е на този етап БДЖ да получи европейско финансиране за вагони и влакове. Но когато 4-ият пакет влезе в сила, говорим за общоевропейско независимо финансиране. Финансиране може да постъпи чрез публично-частни партньорства“.

Източник и видео: Блумбърг ТВ

ЖП транспорт

БДЖ търси под наем 10 локомотива за 25.7 млн. лева

„БДЖ-Пътнически превози“ (БДЖ-ПП) обяви чаканата повече от месец обществена поръчка за наемане на 5 магистрални електрически локомотива с опция за още 5 за срок от две години с възможност са […]

Въздушен транспорт

Местата за паркиране на самолетите свършват заради кризата с корона вируса

Големите авиокомпании вече се борят да намерят места за паркиране, тъй като коронавирусната епидемия намали търсенето на въздушно пътуване. Повече от 10 000 самолета са били „приземени“ от началото на […]

Автомобилен транспорт

В автобусния транспорт ще има много фалити

Бизнесът на автобусните превозвачи почти преустанови дейност за момента. Останаха да се движат отделни автобуси. В републикански мащаб междуобластните автобусни превози „замряха“ почти напълно. Със сигурност ще има фалирали фирми, […]