Частен завод възстанови за своя сметка разрушени релси на теснолинейката

Частният жп завод „Експрес Сервиз“ изгради за своя сметка 50 метра теснолинеен железен път, за да може да вземе за ремонт и цялостна модернизация два локомотива от серия 77, обслужващи жп линията Септември-Добринище.

Предприятието има договор с БДЖ-Пътнически превози, но се оказало, че депо Септември, откъдето трябва да се получат машините, няма нормален шосеен подход и че извеждането на локомотивите от депото към завода в Русе за модернизация е невъзможно с автокранове и платформа.

„Затова започнахме да проучваме транспорта по жп – чрез натоварване на специален вагон-лодка с нормално междурелсие – от рампа. Това е било нормален начин за транспорт на тези локомотиви от/до депото в Септември преди години. Оказа се, обаче, че това уникално за България съоръжение е тежко повредено и почти унищожено от строителните фирми, правили ремонта на гара Септември преди няколко години. С изключителна бруталност и глупост, те са нарязали релсите, ползвали са материала от баластовата призма и за засипвали съоръжението със строителни отпадъци. С това са нанесли голяма щета върху теснопътното движение, като в частност са лишили депо Септември от излаз на нормално междурелсие“, обясняват от „Експрес Сервиз“.

Заради неочаквания проблем единственият начин да вземат локомотивите за модернизация в русенския завод, се оказало  възстановяване на рампата за сметка на компанията изпълнител на договора.

„Разринахме затрупаната рампа, рязахме израснали дървета, косихме храсти и установихме липсващите теснолинейни участъци. След това, направихме нови, подсилени стоманени траверси, направихме нови скрепления, намерихме релси и докарахме материалите от Русе. Монтирахме нови участъци теснолинеен железен път с междурелсие 760мм, укрепихме рампата, монтирахме обтяжки“, разказват от предприятието.

И посочват, че на практика това са първите 50 метра нов теснолинеен железен път от 1945 година, който занапред ще бъде от полза на БДЖ и на Родопската теснолинейка.

От „Експрес Сервиз“ благодарят на БДЖ, които им предоставили специлизарания вагон-лодка, за логистичната подкрепа на вагонния завод Коловаг АД в Септември и на персонала на жп гарата в Септември, които симпатизирали на усилията им да модернизират малките локомотиви.

Източник: https://offnews.bg

ЖП транспорт

Железничари с отворено писмо до транспортния министър

На дневен ред може би е необходимо предприемането на стъпки за изготвяне и приемане на национална транспортна политика, както и актуализиране на търговските политики в железопътните дружества с цел привличане […]

ЖП транспорт

Бившият директор на НКЖИ Красимир Папукчийски стана зам.-министър на транспорта

Със заповед на министър-председателя Гълъб Донев са назначени трима заместник-министри. На длъжността заместник-министър на транспорта и съобщенията е назначен Красимир Папукчийски. Заемал е различни ръководни длъжности в Национална компания „Железопътна […]

Автомобилен транспорт

АПИ обяви обществена поръчка за проект на магистрала “Гюешево – Дупница“

Агенция „Пътна инфраструктура“ днес стартира обществена поръчка за избор на изпълнител за изработването на идеен и технически проект с подробен устройствен план – парцеларен план за изграждането на автомагистрала „Гюешево […]