Швейцария прави подвижен мост на колела

Рампите за достъп и за изход ще имат наклон от шест процента, а под моста са налични около 100 метра за действителните строителни работи. След като те бъдат завършени, мостът ще отпътува на 100 метра по -нататък към следващата фаза на строителство. Отделните части в момента се сглобяват.

„Това прилича на комплект за игра“, казва говорител на Швейцарската федерална служба по пътищата (FEDRO). Времето за изграждане на моста е 14 часа.

В момента поддръжката на магистрали с ограничение на лентите може да се извършва само през нощта, обясняват от Astra, на която мостът е кръстен. Поради непрекъснато нарастващия обем на трафика обаче времевите прозорци за нощна работа стават все по-кратки. Това ще се промени със строителната площадка на мобилния мост, защото тя може да се използва и през деня.

„Мостът Astra не само осигурява висок капацитет на трафика“, казват от службата, която отговаря за развитието и изграждането на моста. Пространственото разделяне на строителната площадка и пътното платно повишава безопасността при работа на строителните работници. Освен това няма източници на шум, които да смущават жителите през нощта. Прототипът на моста струва около 20 милиона франка (около 18,5 милиона евро), ще се поддържа след приключване на строителен проект и ще се използва отново при следващ строителен проект.

В момента отделните елементи за моста се изграждат, в края на есента те трябва да бъдат сглобени, за да може мостът като цяло да бъде тестван. Ако тези тестове са задоволителни, мостът ще бъде използван през пролетта на 2022 г. като пилотен проект за рехабилитация на настилката на участъка от магистралата между Recherswil и Kriegstetten. Доставката и изнасянето на строителни материали се осъществява чрез логистична лента, намираща се до моста.

Източник: https://www.kamioni.bg/menu/10/post/28061/Shvеjcariq-pravi-podvizhеn-most-na-kolеla

ЖП транспорт

Христо Алексиев ще бъде за трети път служебен транспортен министър

Христо Алексиев ще бъде служебен транспортен министър за рекорден трети път, стана ясно след като президентът Румен Радев разпусна 47-ото народно Събрание и обяви състава на служебния кабинет Роден е […]

Воден транспорт

Де-мистификация на транспортните разходи за LNG доставки –как да ни излезнат сметките с  корабите с втечнен газ

к.д.п. Христо Папукчиев, експерт в областта на морския транспорт Напоследък темата за газовата независимост и енергийното оцеляване на България, а така също и на партньорите ни от ЕС се трансформира […]

ЖП транспорт

Приключиха пазарните консултации за внедряване на ERTMS в железопътния участък Русе-Каспичан

Приключиха пазарните консултации за внедряване на ERTMS – ниво 2, в железопътния участък Русе-Каспичан. Крайният срок за получаване на индикативни предложения от заинтересованите страни изтече на 26 юли 2022 г. […]