Шефката на ДАИ – Пловдив и още четирима служители са арестувани при акцията на ДАНС

Временно изпълняващият началник на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ – Пловдив – Ана Генова е задържана при днешната операция на ДАНС, съобщи TrafficNews. Заедно с нея в ареста са още четирима служители от администрацията. Арестувани са и двама собствениците на фирми превозвачи. 

Днес сутринта агенти на ДАНС влязоха в сградата на ДАИ на Сточна гара. Според запознати рушвет, поискан от голяма транспортна фирма е станал причина за разследването научи TrafficNews. Преди два месеца служител от ръководството на ДАИ е поискал рекорна сума, за да прикрие нарушения, които биха довели до отнемането на лиценза й. Собственикът на компанията е подал сигнал в ДАНС и служители на агенцията са поставили въпросния служител под наблюдение. 

Операцията е стартирала с обиски и претърсвания в кабинетите на ръководството на ДАИ в сградата на Автотраспорт на Сточна гара. Разпитани са част от служителите на пловдивската структура. Освен това на база на отменени наказателни постановления в ДАНС са извикани и разпитани собственици на транспортни фирми. На техни фирми са били съставяни актове, а след това по една или друга причина тези актове са били отменени. Основният въпрос е как са били мотивирани служителите да се откажат от първоначалните си констатации. 

Според запознати от транспортния бранш в Пловдив в местната структура на ДАИ е имало порочна практика броят на установените нарушения да се мултиплицира и това да бъде причина за евентуално отнемане на лиценза. Например на камион, който се е движел с развалена тахошайба в рамките на месец се съставя акт не за 1, а за 30 нарушения. Така служителите на ДАИ имат право да поискат отнемане на лиценза на компанията, с чийто лиценз се движи камионът. А за да запази разрешителното си, собственикът на фирмата трябва да потърси неофицални начини да си реши проблема.

Началникът на ДАИ Пловдив е в болнични от три месеца, а временно изпълняващ длъжността е Ана Генова. 

Преди половин година Окръжна прокуратура и Икономическа полиция проведоха мащабна акция в Пловдив.  На 27 март 2019 бяха блокира таксиметровите стоянки в Пловдив и офисите на четири от най- големите превозвачи в града. Бяха обискирани „Рин Транс“, „Легия Груп“, „Бали Груп“ и „Макс -76“. За 24 часа бяха арестувани и свързаните с тях – Стефан Балимезов и Емил Кондов – Доктора. Няколко дни по-късно последва и проверка в офисите на „Хачо груп” и собственикът й Мариян Киров. Разследване на TrafficNews.bg установи, че петте фирми , които държат около 70% от такситата в града,  са собственост на лица с криминални досиета.  Окръжният прокурор Румен Попов официално потвърди, че по данни на ДАИ 1000 от 1500 таксита в града се водят на скитници, затворници и хора, които дори не знаят, че имат бизнес. 

Причината таксиметровите услуги да се водят на хора – бушони е укриване на данъци. По закон всички касови апарати, които са в такситата се водят на превозвача, който в повечето случаи е и Данъчно задължено лице. Така таксиметровите шофьори работят на пръв поглед законно – имат си общинско разрешително, патент, издават касова бележка. С малката подробност, че оборота от апарата не се отчита никъде. И ако по някаква случайност НАП засече някой в нарушение и направи ревизия, държавата ще пие една студена вода. 

Публична тайна е, че след като е натрупала определен оборот, фирмата се прехвърля на клошар или болен човек,  а колите, които се водят на нея, се прехвърлят на новоучредено дружество. То работи в рамките на 1 г. максимум, а след това  се регистрира нова фирма.  

Факт е, че няколко от офисите на таксиметровите компании се намират в сградата на ДАИ. Доколко нарушенията се извършват със съдействието на служителите от изпълнителната агенция, ще стане ясно по време на разследването. 

трафикнюз

ЖП транспорт

Бъдещето на товарния транспорт: от интермодалност към синхромодалност

Tочно като пътнически транспорт, секторът на товарния транспорт е по средата на пълна промяна. Предизвикателствата и желанията за промяна са големи, тъй като опасенията относно изменението на климата, качеството на […]

Автомобилен транспорт

Иван Петков, общински съветник от БСП – гр. Пловдив: Бъдещето на пловдивския градски транспорт е в електрическите автобуси

Господин Петков, накъде трябва да се развива транспортът в Пловдив след местните избори? Най-важната задача пред новия кмет ще бъде изградената транспортна система да заработи. Трябва да могат да се […]