Шофьори няма… И в Испания

Повечето шофьори на камиони скоро ще се пенсионират. Намирането на опитен шофьор след 10 години ще е рядко срещано явление, подобно на това да срещнеш снежния човек Йети.

[✕]

Испанската транспортна индустрия страда от сериозен недостиг на персонал. Кризата ще се разшири още повече, тъй като средната възраст на испанските шофьори на камиони е около 55 години. Според изчисления на експерти от сектора, след 10 години до 70% от сега каращите шофьори ще се пенсионират. „Шофирането на камион е професия, която изчезва“, пишe във водеща статия каталунски новинарски портал.

Работодателите в индустрията предупреждават, че недостигът на водачи, особено когато става дума за камиони с по-висок тонаж, пречи на сектора да се развива и да посрещне нарастващото търсене на пазара. В момента в Испания има недостиг от 15 000 шофьори и въпреки многото оферти за работа кандидати няма.

Испанските компании са изправени пред двоен проблем: средната възраст на шофьорите на камиони е висока (около 55 години), а от друга страна липсва интерес у младите хора за развитие в бранша. Младите не се интересуват от тази професия поради сравнително ниската заплата, естеството на работата и работното време.

„Заплатата прави тази професия не много привлекателна. В Каталуния заплатата е около 1400 евро, докато в останалата част на страната и Европа заплатите са около 2000 евро”, казва Хоакин Гил, съветник по транспорта от Асоциацията по транспорт и логистика в Каталуния.

Младите хора са обезкуражени не само от упорития труд и перспективата да прекарват нощите далеч от дома. За много от тях сериозна пречка са и разходите за получаване на свидетелство за управление на автомобил от категории C и E, които в Испания достигат около 3000 евро.

В момента компаниите започват да експериментират с различни решения, макар и не толкова сложни, както германците, които предлагат безплатни квартири, или французите, които предоставят на шофьорите леки автомобили или дават акции в компанията. Испанските превозвачи контактуват с шофьорските школи, за да им предоставят информация за лица, които получават свидетелства за управление на тежкотоварно превозно средство.

„Оператор на мотокар в склад работи по 8 часа на ден и си спи вкъщи всяка вечер. Той печели толкова, колкото и шофьор на камион, който не знае колко дни ще е на път, далеч от дома си“, казва Еваристо Маганя, президент на Astac Condal и допълва, че „млад и опитен шофьор на камион е като снежния човек Йети в транспортния бранш“.

Източник: Kmioni.bg

ЖП транспорт

Железничари с отворено писмо до транспортния министър

На дневен ред може би е необходимо предприемането на стъпки за изготвяне и приемане на национална транспортна политика, както и актуализиране на търговските политики в железопътните дружества с цел привличане […]

ЖП транспорт

Бившият директор на НКЖИ Красимир Папукчийски стана зам.-министър на транспорта

Със заповед на министър-председателя Гълъб Донев са назначени трима заместник-министри. На длъжността заместник-министър на транспорта и съобщенията е назначен Красимир Папукчийски. Заемал е различни ръководни длъжности в Национална компания „Железопътна […]

Автомобилен транспорт

АПИ обяви обществена поръчка за проект на магистрала “Гюешево – Дупница“

Агенция „Пътна инфраструктура“ днес стартира обществена поръчка за избор на изпълнител за изработването на идеен и технически проект с подробен устройствен план – парцеларен план за изграждането на автомагистрала „Гюешево […]