Миналия месец в ЕС са били продадени малко над 1,455 милиона превозни средства. "По обем този резултат бележи най-силния септември до момента", отбеляза асоциацията. Продажбите на нови коли се следят внимателно като индикатор за икономическото здраве. В ЕС те се понижиха рязко след световната финансова криза от 2008 година, но от септември 2013 година вървят стабилно нагоре, с изключение на настъпилия обрат през юли тази година, припомня ДПА.
Сред водещите страни продажбите на автомобили са нараснали със 17,4 процента в Италия, с 13,9 процента в Испания и с 9,4 процента в Германия (най-големия пазар в блока). Във Франция увеличението е само 2,5 на сто, а във Великобритания – едва 1,6 на сто.
В България продажбите на нови коли през септември са нараснали с 14,7 процента на годишна основа до 2147, а в Румъния се наблюдава най-голям скок (+62,7 процента) до 9361 автомобила, сочат данните на сайта на асоциацията.
През деветмесечието януари-септември европейският автомобилен пазар отчита растеж от 8 процента на годишна основа до над 11,243 милиона продадени коли. В България за разглеждания период повишението е 9,5 процента до 18 709 продадени коли, а в Румъния е отчетен растеж от 19,6 процента до 67 997.
Автомобилопроизводителите за масовия пазар Фиат Крайслер (Fiat Chrysler) и Рено (Renault) са постигнали големи двуцифрени увеличения, наред с първокласните марки Даймлер (Daimler) и Бе Ем Ве (BMW). Фолксваген (Volkswagen), който още е под натиска на емисионния скандал, е само с 5-процентов растеж, а Пежо (PSA Peugeot) дори отчита спад, посочва АП.
За първите девет месеца на годината групата Фолксваген остава лидер в ЕС с 23,8-процентов пазарен дял, който обаче бележи понижение спрямо 24,9 процента за същия период на 2015 година, допълва ДПА.
Пежо и Рено си поделят второто място с по 10 процента. Форд (Ford) e на четвърто място по продажби с дял от 7,1 процента на пазара, следван плътно от Опел (Opel) с 6,8 процента, Фиат Крайслер с 6,7 процента и Бе Ем Ве с 6,6 процента.
Източник : www.dir.bg