19 са подадените оферти за модернизация на жп линията Елин Пелин – Костенец

Общо 19 са подадените оферти за трите обособени позиции по проекта за модернизация на жп линията между Елин Пелин и Костенец. Големият брой предложения показва още веднъж, че процедурата се провежда по възможно най-прозрачния начин и при голяма конкуренция, заяви заместник-министърът на транспорта , информационните технологии и съобщенията Велик Занчев по време на отварянето на офертите, което се проведе в НК „Железопътна инфраструктура“.

„Инвестицията, която правим в този участък, е над 1 млрд. лева и това е най-мащабният жп проект в този програмен период на ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“, посочи зам.-министър Занчев. По думите му заради обжалвания, продължили 10 месеца, проектът е поставен под риск и по тази причина ще бъдат предприети мерки за ускоряване на работата на комисиите и на фирмите изпълнители. Велик Занчев коментира още, че обжалвания от фирми, без сериозен правен интерес, заплашват стратегически за страната проекти и водят до загуба на европейско финансиране.

МТИТС и НКЖИ многократно са давали предложения за конкретни изменения в Закона за обществените поръчки, с които да се спре обжалването от недобросъвестни фирми“, уточни Велик Занчев . Той допълни, че част от направените предложения вече са залегнали в последните изменения на закона. „Съгласно новия ЗОП, компаниите вече имат задължение да доказват правен интерес при обжалване на конкретен проект и мярка „временно спиране“ се налага чак след образуване на производство от Комисията за защита на конкуренцията“, обясни зам.-транспортният министър . Занчев заяви, че досега фирми с капитал от 0 лв. са имали възможност да обжалват търгове за милиони и законът задължаваше процедурата да бъде спряна в момента, в който постъпи жалба в КЗК. Проект „Модернизация на железопътен участък Елин Пелин – Костенец“ се финансира от ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 и е на стойност 1,024 млрд. лева. Участъкът е с обща дължина 51 км, а проектната скорост на трасето е до 160 км/ч за конвенционални влакове. В рамките на проекта ще бъдат изградени над 20 км тунели и 23 моста и виадукти, с обща дължина около 3 км. Предвижда се още да бъдат модернизирани 5 жп гари, както и премахване на всички пресичания на едно ниво между жп транспорта, автомобилното движение и пешеходците. Срокът за работа на комисията за разглеждане и оценка на офертите е 4 месеца и се очаква да приключи в края на м. ноември.

Анализи

Какво означава предстоящата либерализация на жп транспорта за новата програма на БДЖ

Новото ръководство на БДЖ представи приоритетите в новата икономическа програма на холдинга. Една от новините е свързана с недостига на железопътни вагони, който компанията изпитва, а решението на управата й е да […]