20 пъти по-бързо се изграждат тунелите от третия лъч на метрото, в сравнение с предишните два. Новата тунелопробивна машина, която работи от близо месец, позволява да се копаят по 20 м на ден, а не по един метър, както със старата. Изпълнителният директор на столичния „Метрополитен“ инж. Стоян Братоев каза пред Радио София, че строителството върви по график, като се изготвя документацията за стартирането на още 4 км от третата линия на подземната железница – от „Овча купел“ до „Горна баня“. Чрез тунелопробивната машина се дигитализира и автоматизира по-голяма част от строителния процес. Буквално тя е един завод под земята, посочи Братоев. Използването на машината се налага не само за да се спести време, но и заради специфичните условия на трасето от третия лъч на метрото. „Къртицата“ ще приключи прокарването на тунелите в края на 2018, началото на 2019 г.
20 пъти по-бързо се изграждат тунелите от третия лъч на метрото в София
Свързани статии
Влакове без машинисти по третия лъч на метрото
2017-02-11
Радиосистема ще следи мотрисите Новите влакове, които ще се движат по третия лъч на метрото, ще са от ново поколение. Мотрисите ще имат т…
Как върви строежът на метрото в София?
2017-02-11
Близо 40% от най-новото разширение между метростанциите „Джеймс Баучер“ и бъдещата „Витоша“ вече е готово. Работниците изкопават…
„Метрополитен“ плаща 27 млн. лева на СДВР за охрана на метрото
2017-03-09
Столичната общинска фирма „Метрополитен“ ще сключи договор за охрана на софийското метро със Столичната дирекция на вътрешните работи (С…