20 пъти по-бързо се изграждат тунелите от третия лъч на метрото, в сравнение с предишните два. Новата тунелопробивна машина, която работи от близо месец, позволява да се копаят по 20 м на ден, а не по един метър, както със старата. Изпълнителният директор на столичния „Метрополитен“ инж. Стоян Братоев каза пред Радио София, че строителството върви по график, като се изготвя документацията за стартирането на още 4 км от третата линия на подземната железница – от „Овча купел“ до „Горна баня“. Чрез тунелопробивната машина се дигитализира и автоматизира по-голяма част от строителния процес. Буквално тя е един завод под земята, посочи Братоев. Използването на машината се налага не само за да се спести време, но и заради специфичните условия на трасето от третия лъч на метрото. „Къртицата“ ще приключи прокарването на тунелите в края на 2018, началото на 2019 г.
20 пъти по-бързо се изграждат тунелите от третия лъч на метрото в София
Свързани статии
Кой ще кара влака в близките години?
февруари 9, 2017
Професията машинист става все по-непривлекателна. Едва по 10 обучени машинисти годишно излизат от Висшето транспортно училище в София. Прие…
Бюджетът ще кредитира ремонтите на жп линии
февруари 11, 2017
Държавният бюджет ще кредитира временно ремонтите на жп линиите, за които не достигат пари по европейските проекти. Това стана ясно на …
България опитва да спаси 100 млн. лв. за Западната дъга
февруари 11, 2017
Транспортното министерство моли ЕК да прехвърли проекта към новия оперативен периодБългария предлага промяна в новата оперативна програ…