Куриозът е, че фирмата, ръководена от бивш управител на Гриша Ганчев, е изместила гиганти като „Мото Пфое“.
„Н-Ауто София“, които внасят „Нисан“, „Тойота Тиксим“, както и „Киа Моторс България“, също са отпаднали от надпреварата по различни причини, личи от документацията.
От „Мото Пфое“ например са направили грешно изчисление в цената си според МВР.
В мотивите си за избора комисията, оценила предложенията, е записала като предимство, че предложените автомобили се сглобяват в България. „Това допринася за намаляване на себестойността на предлаганите автомобили“, пише в документите.
Единична цена не е посочена, но сметката показва, че МВР ще похарчи средно по 100 000 лева за кола.
Неотдавна „Литекс Моторс“, която сглобяваше у нас колите от китайската марка „Грейт уол“ близо до Ловеч, подаде молба за обявяване в несъстоятелност.
Едноличен собственик на капитала на „Българска автомобилна индустрия“ е Андон Димитров, сочи справка в АПИС. До средата на 2015 г. той е бил в управата на „Литекс Моторс“. Преди това е управлявал и дружествата „Литекс Комерс“ и „Литекс Пропърти“. Член е и на управата на футболния клуб ЦСКА-София.
Стойността на поръчката е над 29 млн. лв. без ДДС., като търгът е прекратен по втората позиция – за доставка на мобилни технически работилници, с които да се поддържат новите автомобили. За поддръжката вероятно ще се обяви следващ търг.
Поръчката за колите на Граничната полиция е поредната, която се финансира с европейските 320 млн. лв., отпуснати на страната ни от ЕК за справяне с миграционната криза.