500 лв. глоба, ако ремонтираш колата сам

Шест месеца гаранция са длъжни да дават сервизите 500 лв. глоба може да отнесе всеки, който сам ремонтира и поддържа личния си автомобил. Това ще се случи, ако в сила влязат текстовете от законопроекта за пътните превозни средства, който е качен за обществено обсъждане от създадените му от транспортното министерство.

В проекта е записано, че дейностите по ремонт и техническо обслужване на пътни превозни средства може да се извършват от физически или юридически лица, регистрирани и разполагащи с удостоверение за такава дейност. За всичките тези лица Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация “ (б.а. -масово позната като ДАИ ) ще създава, води и поддържа регистър. В него ще се вписват името, адресът на обектите, имената на техническите специалисти, които работят в тях, образованието и квалификацията им.

Лица, които ремонтират или поддържат автомобили, без да имат регистрация, подлежат на глоба от 500 лв., гласят наказателни текстове от закона. „Разписан в този си вид, проектът прави незаконно това да ремонтираш и поддържаш сам собствения си автомобил. Хиляди българи правят това, включително като свое лично хоби. Със сигурност е необходимо прецизиране на тези текстове“, коментират потребители новия законопроект в рамките на общественото обсъждане в интернет. „От така написаните текстове излиза, че ако спукаш гума на пътя и решиш да си я смениш сам, извършваш нарушение, защото нямаш официална регистрация, и подлежиш на глоба“, гласи становището на юристи по темата. Те изразяват надежда експерти и депутати да изчистят този абсурд по време на четенията на закона в парламента или по-рано. Според юристи добавянето на думите „редовно и по занятие“ би решило проблема и така законът няма да направи рутинни лични ремонти незаконни.

В закона е предвидено задължението регистрираните сервизи да дават минимум шест месеца гаранция за извършен ремонт. Те ще трябва да водят и опис на всички ремонти, които са извършвали, както и на вида и произхода на частите, които са вложили. За тях се въвежда и задължението да имат сключена застраховка „Професионална отговорност“ за евентуални вреди, настъпили след некачествен ремонт и техническо обслужване на автомобил. В случай на издаване на документ с невярно съдържание или влагане на крадена или некачествена част сервизът рискува да загуби регистрацията си. Ако пък се докаже, че отделен техник е направил гаф умишлено или не, той може да бъде заличен от регистъра и да не може повече да упражнява законно професията.

Въздушен транспорт

Парите от летище София – вместо за БДЖ отиват за безконтролно харчене от правителството на Борисов

Парите от концесията на летище София няма да влезнат в железниците, както бе планирано от ГЕРБ и бившия транспортен министър Ивайло Московски. Това стана ясно от интервю по БТВ на […]

ЖП транспорт

Министър Росен Желязков се извини за закъсненията на влаковете: Има съпротива срещу реформите в БДЖ

Влаковете закъсняват, а хората се изнервят. Извинявам се на потърпевшите от закъсняващите влакове. Тези закъснения ще продължат не повече от средата на следващата година. Това заяви в сутрешния блок на […]

Автомобилен транспорт

Новите автомобили в ЕС с модерни системи за безопасност от 2022 г., задължи Брюксел

От средата на 2022 г. всички нови автомобили в ЕС трябва да бъдат оборудвани с модерни системи за безопасност, съобщават от Съвета на ЕС. След постигнатото през март споразумение с Европейския парламент […]