500 лв. глоба, ако ремонтираш колата сам

Шест месеца гаранция са длъжни да дават сервизите 500 лв. глоба може да отнесе всеки, който сам ремонтира и поддържа личния си автомобил. Това ще се случи, ако в сила влязат текстовете от законопроекта за пътните превозни средства, който е качен за обществено обсъждане от създадените му от транспортното министерство.

В проекта е записано, че дейностите по ремонт и техническо обслужване на пътни превозни средства може да се извършват от физически или юридически лица, регистрирани и разполагащи с удостоверение за такава дейност. За всичките тези лица Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация “ (б.а. -масово позната като ДАИ ) ще създава, води и поддържа регистър. В него ще се вписват името, адресът на обектите, имената на техническите специалисти, които работят в тях, образованието и квалификацията им.

Лица, които ремонтират или поддържат автомобили, без да имат регистрация, подлежат на глоба от 500 лв., гласят наказателни текстове от закона. „Разписан в този си вид, проектът прави незаконно това да ремонтираш и поддържаш сам собствения си автомобил. Хиляди българи правят това, включително като свое лично хоби. Със сигурност е необходимо прецизиране на тези текстове“, коментират потребители новия законопроект в рамките на общественото обсъждане в интернет. „От така написаните текстове излиза, че ако спукаш гума на пътя и решиш да си я смениш сам, извършваш нарушение, защото нямаш официална регистрация, и подлежиш на глоба“, гласи становището на юристи по темата. Те изразяват надежда експерти и депутати да изчистят този абсурд по време на четенията на закона в парламента или по-рано. Според юристи добавянето на думите „редовно и по занятие“ би решило проблема и така законът няма да направи рутинни лични ремонти незаконни.

В закона е предвидено задължението регистрираните сервизи да дават минимум шест месеца гаранция за извършен ремонт. Те ще трябва да водят и опис на всички ремонти, които са извършвали, както и на вида и произхода на частите, които са вложили. За тях се въвежда и задължението да имат сключена застраховка „Професионална отговорност“ за евентуални вреди, настъпили след некачествен ремонт и техническо обслужване на автомобил. В случай на издаване на документ с невярно съдържание или влагане на крадена или некачествена част сервизът рискува да загуби регистрацията си. Ако пък се докаже, че отделен техник е направил гаф умишлено или не, той може да бъде заличен от регистъра и да не може повече да упражнява законно професията.

Автомобилен транспорт

Георги Свиленски, БСП: Трябва да е ясно кой носи политическата отговорност за изгорялата магистрала „Струма“

Трябва да е ясно кой носи политическата отговорност за изгорялата магистрала „Струма“. Това каза заместник-председателят на ПГ на „БСП за България“ Георги Свиленски по време на пресконференция, предаде репортер на […]

Воден транспорт

Изключиха българския морски флаг от всички списъци на Парижкия меморандум

България е изключена като собственик на морски флаг от всички списъци на Парижки меморандум – организация на всички европейски и част от световните морски страни, касаеща пристанищния контрол на корабите. […]

Автомобилен транспорт

Тишината на милиардите: Какво не ни казват за винетките и тол системата?

Година след започването на дългоочакваното изграждане на българската тол система, Агенция Пътна Инфраструктура (АПИ) поетапно отстъпва пред натиска на корпоративните интереси на австрийска група от фирми, водени от Капш Трафик […]