60 общини в страната са без превозвач

60 общини у нас вече нямат превозвач, а средностатичстическият автобусен парк в страната е на възраст 28 години. Дори в африканските държави автобусите са по-млади, коментира Ивайло Константинов от Националното сдружение на автобусните превозвачи пред БНР.

"Браншът на автобусните превози за последните три години е намалял наполовина, има нулеви инвестиции. Това са съвсем директни индикации, че нещата не вървят добре", заяви Константинов.

Според него "Основният проблем в бранша е сивият сектор. Споделените пътувания са само част от проблемите, трупани с години. Те просто преляха чашата", увери Константинов. Споделените пътувания според него се нуждаят от комплексно решение, защото превозните средства, с които те се извършват, не са класифицирани за превоз от типа автобусен. Те не подлежат на контрол от органите на ДАИ, а попадат в ресора на МВР. В същото време дейността, която извършват, има допирни точки с Министерството на финансите, уверяват от бранша.

"Автобусите ни пътуват полупразни през цялата седмица. Един, двама или трима пътници не могат да обезпечат дори косвените разходи по пътуването, камо ли тол таксите за дадената дестинация", разказа още Константинов.

Той е категоричен, че всякакъв вариант за изчисляване на тол таксите, който би натоварил бюджета на автобусните превозвачи, е неприемлив. "Най-лесно е да се калкулира различна цена, въпросът е кой може да я понесе", каза Ивайло Константинов.

Източник : www.news.bg

ЖП транспорт

Христо Алексиев ще бъде за трети път служебен транспортен министър

Христо Алексиев ще бъде служебен транспортен министър за рекорден трети път, стана ясно след като президентът Румен Радев разпусна 47-ото народно Събрание и обяви състава на служебния кабинет Роден е […]

Воден транспорт

Де-мистификация на транспортните разходи за LNG доставки –как да ни излезнат сметките с  корабите с втечнен газ

к.д.п. Христо Папукчиев, експерт в областта на морския транспорт Напоследък темата за газовата независимост и енергийното оцеляване на България, а така също и на партньорите ни от ЕС се трансформира […]

ЖП транспорт

Приключиха пазарните консултации за внедряване на ERTMS в железопътния участък Русе-Каспичан

Приключиха пазарните консултации за внедряване на ERTMS – ниво 2, в железопътния участък Русе-Каспичан. Крайният срок за получаване на индикативни предложения от заинтересованите страни изтече на 26 юли 2022 г. […]