€600 за закъснял полет

Парите се изплащат след кацане с над 3 часа забавянеАвиокомпаниите са длъжни да изплащат обезщетения от 250 до 600 евро за закъснял полет, но това масово не се прави, установи „България Днес“. Подобно забавяне се случи на стотици пасажери на летището в София във вторник, след като лента за проверка на багаж се развали. Пътниците рядко търсят правата си, защото не знаят за съществуването на Европейски регламент с номер 261/2004. В него е записано, че имаме право на обезщетение, при условие че отпътуваме от летище на територията на Европейския съюз. Ако полетът ни излита извън ЕС, но каца в рамките на съюза, авиокомпанията също е задължена да изплати обезщетение, ако има седалище в ЕС. Това се отнася и за нискобюджетни превозвачи. Обезщетение трябва да ни бъде изплатено, ако полетът е закъснял с поне 3 часа. Ако той е до 1500 км, ви дължат 250 евро съгласно решение на Европейския съд от 2012-а. Ако е от 1500 до 3500 км, компенсацията е 400 евро. Ако е с дължина над 3500 км, обезщетението става 600 евро. Тук обаче има капан -закъснението се отчита при кацане! Тоест, ако излетите с 3 часа закъснение, но пилотът навакса 15 минути в небето и кацнете с 2,45 ч. закъснение, няма да ви дадат нищо. Все пак има и нещо в полза на пътниците, което хората изобщо не знаят. След повече от 2 часа закъснение имате право да поискате от съответната авиокомпания храна, напитки, както и телефонно обаждане или достъп до интернет. Ако забавянето се случва през нощта, имате право на осигуряване на безплатна нощувка което включва и транспортните разходи до нея. Ако авиокомпанията не може да ви окаже помощ и се наложи сами да се харчите, тогава може да поискате да ви възстановят направените разходи, като покажете касови бележки, фактури и т.н. Ако закъснението на полета е повече от 5 часа, можете да се откажете от пътуването и да поискате цялата сума за билета. Обезщетение не се изплаща при т.нар. форсмажорни обстоятелства. Такива се водят заплахи за сигурността, революции, стачки по летищата. В някои случаи съдът приема като извънредно обстоятелство и много лошо време. Със сигурност обаче техническата неизправност на самолета – каквато е причината за повечето от закъсненията на полетите, не е форсмажорно обстоятелство и в такива случаи задължително трябва да си търсите правата! Жалбите се подават до съответната авиокомпания или до партньорската компания, която от нейно име изпълнява полета. Ако не сте удовлетворени от отговора, може да заведете дело в съда по постоянно седалище на превозвача, по ваше местожителство или в града, в който сте пристигнали след закъснелия полет.
Източник: България днес
ЖП транспорт

Министър Алексиев прие от името на България председателството на ТРАСЕКА

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Христо Алексиев прие от името на България, председателството на Междуправителствената комисия ТРАСЕКА за следващия мандат. Българският министър участва в 15 -ата среща на […]

Автомобилен транспорт

Разширяване на глобалната автобусна мрежа на дълги разстояния: FlixMobility придобива Greyhound в САЩ

++ Компанията адресира благоприятна възможност от увеличеното търсене в САЩ за достъпна, устойчива, колективна мобилност  ++ Последният кръг на финансиране проправя път на FlixMobility да поведе световната революция за зелена […]

ЖП транспорт

БТПП организира бизнес делегация за изложението EURASIARAIL в края на ноември

Българската търговско-промишлена палата по предложение на Асоциация по железопътна сигнализация, автоматика, комуникации и индустрия (RASTIA)  организира бизнес делегация за посещение на търговското изложение Евразия Рейл (Eurasia Rail). Изложението ще се […]