Парите се изплащат след кацане с над 3 часа забавянеАвиокомпаниите са длъжни да изплащат обезщетения от 250 до 600 евро за закъснял полет, но това масово не се прави, установи „България Днес”. Подобно забавяне се случи на стотици пасажери на летището в София във вторник, след като лента за проверка на багаж се развали. Пътниците рядко търсят правата си, защото не знаят за съществуването на Европейски регламент с номер 261/2004. В него е записано, че имаме право на обезщетение, при условие че отпътуваме от летище на територията на Европейския съюз. Ако полетът ни излита извън ЕС, но каца в рамките на съюза, авиокомпанията също е задължена да изплати обезщетение, ако има седалище в ЕС. Това се отнася и за нискобюджетни превозвачи. Обезщетение трябва да ни бъде изплатено, ако полетът е закъснял с поне 3 часа. Ако той е до 1500 км, ви дължат 250 евро съгласно решение на Европейския съд от 2012-а. Ако е от 1500 до 3500 км, компенсацията е 400 евро. Ако е с дължина над 3500 км, обезщетението става 600 евро. Тук обаче има капан -закъснението се отчита при кацане! Тоест, ако излетите с 3 часа закъснение, но пилотът навакса 15 минути в небето и кацнете с 2,45 ч. закъснение, няма да ви дадат нищо. Все пак има и нещо в полза на пътниците, което хората изобщо не знаят. След повече от 2 часа закъснение имате право да поискате от съответната авиокомпания храна, напитки, както и телефонно обаждане или достъп до интернет. Ако забавянето се случва през нощта, имате право на осигуряване на безплатна нощувка което включва и транспортните разходи до нея. Ако авиокомпанията не може да ви окаже помощ и се наложи сами да се харчите, тогава може да поискате да ви възстановят направените разходи, като покажете касови бележки, фактури и т.н. Ако закъснението на полета е повече от 5 часа, можете да се откажете от пътуването и да поискате цялата сума за билета. Обезщетение не се изплаща при т.нар. форсмажорни обстоятелства. Такива се водят заплахи за сигурността, революции, стачки по летищата. В някои случаи съдът приема като извънредно обстоятелство и много лошо време. Със сигурност обаче техническата неизправност на самолета – каквато е причината за повечето от закъсненията на полетите, не е форсмажорно обстоятелство и в такива случаи задължително трябва да си търсите правата! Жалбите се подават до съответната авиокомпания или до партньорската компания, която от нейно име изпълнява полета. Ако не сте удовлетворени от отговора, може да заведете дело в съда по постоянно седалище на превозвача, по ваше местожителство или в града, в който сте пристигнали след закъснелия полет.
Цената за двупосочен билет е 76 лв., за деца – наполовина Специално пътуване с влак с парен локомотив организира БДЖ за любителите на влаковете на 3 юни (събота) по маршрута […]
Вицепремиерът и министър на транспорта Христо Алексиев, който подписа Меморандум за разбирателство за морско сътрудничество между България и Пакистан, заяви в отговор на въпрос на “Хоризонт”, че не вижда нищо притеснително […]
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.